انتشار «جستاری در نظریه‌های سنتی ارتباط و رسانه‌های جدید اینترنتی»

به گزارش ایسنا، این کتاب با ویراستاری غلامحسین سالمی در ۲۹۲ صفحه و قطع وزیری با قیمت ۶۵ هزار تومان در انتشارات مات در دسترس دانشجویان رشته علوم ارتباطات قرار گرفته است.

کتاب «جستاری در نظریه‌های سنتی ارتباط و رسانه‌های جدید اینترنتی و نقش آن‌ها در جامعه» ۱۰ فصل دارد که عبارتند از: کلیات، نظریه‌ها و تعاریف، نظریه رسانه‌ها و نظریه جامعه، نظریه رسانه‌ها و موضوع قدرت، یکپارچگی و تغییر، نظریه‌های هنجاری و ارزشی رسانه‌ها، ساخت و عمکرد، سازمان رسانه‌ها و موضوع تولید رسانه ارتباطگران توده و نقش آن‌ها، مخاطبین رسانه‌ها، فرایند تاثیرات رسانه‌های همگانی، تحلیل پروپاگاندا و رسانه‌های دیجیتالی و اینترنتی و تاثیر آن‌ها بر رسانه‌های همگانی سنتی.

در ابتدای کتاب آمده است: کارشناسان علم ارتباطات بر این باورند که در ظهور رسانه‌های همگانی در طول تاریخ چهار عامل اساسی دخالت داشته که عبارتند از:
۱. تکنولوژی
۲. شرایط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه
۳.‌مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، کارکردها یا نیازها
۴. و بالاخره مردم به ویژه در قالب‌های سازمان‌یافته به صورت گروه‌ها، رده‌ها و طبقات.

همچنین در پیش‌گفتار کتاب آمده است: جای این کتاب در میان مجموعه کتاب‌های مربوط به ارتباطات خالی بود. این‌ کتاب مفاهیم و نظریات ارتباطات جمعی را شامل می‌شود که کمبود آن در میان استادان و دانشجویان این رشته احساس می‌شد. فقدان چنین کتابی هم برای مدرسین و هم برای دانشجویان خالی از اشکال نبود، مدرسین یا باید در این زمینه به دانشجویان جزوه‌ای می‌دادند و یا در صورت عدم تهیه جزوه‌ای دانشجویان را تشویق به جزوه‌نویسی در کلاس می‌کردند که کاری طاقت‌فرسا و وقت‌گیر بود.
در هر حال این کتاب کتاب معتبر در این زمینه است. مولف از چند منبع معتبر انگلیسی به فارسی برگردانده و در عین حال پژوهش کاملی است.

تلویزیون این هفته «شب‌های هنر» ندارد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا