آخرین ارمغان سامانه پربارش برای استان سمنان

نادیا میرشجاع در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیشترین بارش برف سامانه پربارش اخیر در این منطقه به ثبت رسیده است و ایستگاه‌های نردین با ۱۵ سانتیمتر و ملاده مهدیشهر با ۱۴ سانتیمتر برف به ترتیب سه منطقه پربارش برف در استان سمنان بودند.

وی با اشاره به بارش باران ناشی از این سامانه در استان افزود: در دومین روز بارش‌های ناشی از این سامانه بیشترین بارندگی در ایستگاه ابرسج با ۴۰ میلیمتر و گرمسار با ۲۵٫۷ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.
رئیس پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه بیشترین بارندگی روز اول این سامانه با ۴۱ میلیمتر در ایستگاه ده صوفیان ثبت شد ادامه داد: بعد از ابرسج با ۴۰ ،شه سفید با ۲۷ و گرمسار با ۲۵٫۷ میلیمتر، تاش با ۲۳ میلیمتر، روزیه با ۲۲٫۵ و شهمیرزاد با ۲۱٫۸ میلمتر بارندگی بیشترین بارندگی را در دومین روز بارش‌های ناشی از این سامانه داشتند.

این کارشناس هواشناسی اضافه کرد:این سامانه همچنین در ایوانکی ۱۹٫۸ میلیمتر، عباس آباد با ۱۹٫۵، در آرادان ۱۹٫۴، کالپوش ۱۷٫۹ و لاسجرد ۱۶٫۵ میلیمتر بارندگی ثبت شد.
وی با ابراز خرسندی از بارش‌های مناسب این سامانه به میزان بارندگی در شهرهای بزرگ استان پرداخت و تصریح کرد: این سامانه در ۲۴ ساعت اخیر در سمنان ۱۶٫۸ و در شاهرود ۸٫۸ میلیمتر بارندگی برجای گذاشته است.
میرشجاع از خروج این سامانه از آسمان استان خبر داد و گفت: با خروج این سامانه به تدریج از برودت هوا کاسته و دما به سمت گرمتر شدن است.

رئیس پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه این سامانه بارشی اوائل صبح امروز پنج شنبه از شرق استان خارج شده افزود: با عبور از این شرایط ناپایدار جوی دمای هوا به طور محسوسی افزایش می‌یابد.

مطالبات فرهنگیان، نیازمند بازنگری است/ حداقل برای همدلی با مردم و فرهنگیان، خریدهای خود را از داخل کشور تأمین کنید
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا