دست به کار شدن بانک مرکزی چین برای حمایت بیشتر از اقتصاد در برابر کرونا

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، لیو گوچیانگ، یکی از مدیران ارشد بانک مرکزی چین گفت که بانک مرکزی این کشور گام‌های بیشتری برای حمایت از بازار در برابر ویروس کرونا خواهد برداشت. بخشی از این اقدامات شامل تزریق نقدینگی بیشتر و کاهش نرخ بهره وام و تسهیلات به شرکت‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط خواهد بود. لیو با بیان این که فضای سیاست پولی چین هنوز جای مانور زیادی دارد افزود: ابزارهای در اختیار بانک مرکزی، متعدد و نیرومند هستند و مطمئن هستیم که می‌توانیم بر پیامدهای این اپیدمی غلبه کنیم.

در هفته های اخیر بانک مرکزی چین نرخ بهره روی بسیاری از تسهیلات اعطایی را کاهش داده است اما سرمایه گذاران انتظار دارنداقدامات بیشتری انجام شوند.

از سوی دیگر چن لیو، یکی دیگر از مدیران بانک مرکزی چین با بیان این که تاثیر کرونا بر رشد اقتصادی چین کوتاه مدت خواهد بود افزود: مطمئنیم که پس از پایان همه‌گیری کرونا، تقاضا و سرمایه گذاری سرکوب‌شده با سرعت زیادی آزاد شود.

بسیاری از کارشناسان و موسسات بین‌المللی پیش‌بینی کرده‌اند رشد اقتصادی سه ماهه نخست سال اقتصاد چین در محدوده سه درصدی باشد. در صورتی که این رشد به ثبت برسد، ضعیف ترین رشد اقتصادی چین در سه دهه اخیر خواهد بود.

چن لیو در بخش دیگری از سخنانش با هشدار به سودجویان بازار گفت که بانک مرکزی به دقت قیمت های نهایی برای مصرف‌کننده را زیر نظر دارد و با کسانی که قصد اخلال در زنجیره تامین داشته باشند برخورد خواهد کرد.

به گفته این مدیر ارشد چینی، بانک مرکزی به زودی نقدینگی بیشتر به بازار تزریق خواهد کرد و کماکان متعهد به کمک به رشد اقتصادی و توسعه پایدار در چین خواهد بود.

انتقاد از ورود بدون اجازه به صفحه شخصی کاربران اینستاگرام و توییتر
هم اکنون بخوانید

تخمین زده می‌شود که بانک مرکزی چین تاکنون حدود ۲۵۰ میلیارد دلار به بازار ارز تزریق کرده باشد. علاوه بر این بانک مرکزی حدود ۶۰ میلیارد دلار وام در اختیار کسب و کارهای کوچک و متوسط قرار خواهد داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + یک =

دکمه بازگشت به بالا