سخنگوی نیروهای حفتر: اردوغان رئیس طرابلس است

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، احمد المسماری، سخنگوی نظامی نیروهای خلیفه حفتر موسوم به “ارتش ملی لیبی” در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: سوری‌هایی که فریب خورده‌اند باید خود را به ارتش لیبی تسلیم کنند و گذرگاه‌های امنی برای خروج آنها و حل مشکلاتشان با رهبری سوریه ایجاد خواهند شد.

المسماری عملیات عصر سه شنبه در بندر طرابلس را یک عملیات دفاعی و نه هجومی برای ممانعت از انتقال سلاح برای تروریست‌ها توصیف کرد و گفت: در حال حاضر اردوغان (رئیس جمهوری ترکیه) تروریست‌ها را از سوریه به لیبی منتقل می‌کند و این بر خلاف گذشته است که آنها را از لیبی به سوریه اعزام می‌کرد.

المسماری تعلیق در برقراری آتش بس در لیبی را اعلام کرد و گفت: اردوغان افزایش تنش‌ها به شکل گسترده را در پیش گرفته و اظهارات رسمی درباره بحران لیبی داشته به شکلی که گویا او رئیس طرابلس است.

سخنگوی نظامی نیروهای حفتر افزود: این بحران طولانی شده و باید فورا متوقف شود و هیچ راه حلی به جز راه حل نظامی وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: حفتر برای دیدار با مسؤولان روسیه و بررسی بحران لیبی به مسکو سفر کرد. حفتر از حل مسالمت آمیز بحران لیبی و طرح‌های بین‌المللی حمایت می‌کند.

المسماری تاکید کرد: ارتش لیبی با تروریست‌ها حال چه افراد باشند و چه موسسه‌ها مقابله می‌کند و هیچ صلحی با وجود تروریسم یا نیروهای خارجی در خاک لیبی وجود ندارد.

وی همچنین گفت: در شرایطی که طرح‌های صلح ارائه می‌شوند و ما در مذاکرات شرکت می‌کنیم، دولت وفاق ملی لیبی تروریست‌ها را از همه جا به ویژه از سوریه به لیبی می‌آورد و باید بگویم هیچ تعلل و آتش بسی با گروه‌های تروریستی و نیروهای اشغالگر ترکیه وجود ندارد.

مسن‌ترین رئیس جمهور جهان بار دیگر به بیمارستان منتقل شد
هم اکنون بخوانید

وی در پایان گفت: اردوغان اهمیتی به مردم لیبی نمی‌دهد و تنها به دنبال نفت و گاز این کشور است. او به تازگی اظهاراتی داشته که گویا رئیس طرابلس است. ترکیه سلاح و مهمات نظامی به طرابلس می‌فرستد و تروریست‌های بسیار خطرناکی را به اینجا منتقل می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا