دیلی میل: ریاض حساب کاربران توییتر را هک می‌کند

به گزارش ایسنا، روزنامه دیلی میل چاپ انگلیس امروز (پنج‌شنبه) نوشت، عربستان در سال ۲۰۱۴ با دادن رشوه به دو کارمند شرکت توییتر از آنها خواست اطلاعات خصوصی کاربران این شبکه اجتماعی را در اختیار این کشور قرار دهند. اطلاعات ارائه شده به ریاض این امکان را برای مسؤولان عربستان فراهم کرد که صاحبان اصلی این حساب‌های کاربری را شناسایی کنند.

به نوشته دیلی میل، در تحقیقی که از سوی دفتر فدرال تحقیقات آغاز شد، میزان حساسیت و نقاط ضعف این پایگاه اجتماعی در برابر انتشار اطلاعات خصوصی کاربران آن نمایان شد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، در این تحقیق مشخص شد، احمد ابوعمو و علی الزباره، دو کارمند شرکت توییتر به دستور یک مسؤول عربستانی به نام بدر العساکر که برای یکی از چهره‌های خاندان حاکم عربستان کار می‌کند، اقدام به جاسوسی کرده‌اند.

برخی بر این باورند که این فرد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان است.

در این تحقیق مشخص شد، ابوعمو در ساختمان این شرکت در سانفرانسیسکو به همراه العساکر دیدارهای ویژه‌ای با برخی تجار عربستانی داشته و یک هفته پس از این دیدار ابوعمو حساب‌های کاربری دو شهروند عربستانی را هک کرده و در مقابل آن در دیداری که با العساکر در لندن داشت، یک ساعت مچی بسیار گرانبها دریافت کرد.

همچنین این تحقیق نشان می‌دهد این کارمند توییتر الزباره را به مسؤولان عربستانی معرفی کرد و او نیز اطلاعات خصوصی بیش از ۶۰۰۰ کاربر توییتر را افشا کرد.

دیلی میل در ادامه نوشت: برخی کارمندان توییتر فاش کردند از سوی طرف‌های مختلفی از جمله آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل و نیز وزارت دفاع آمریکا و آژانس اطلاعات این کشور، به هک حساب‌های کاربران دعوت شده‌اند.

ریاض به دنبال جنگ با ایران نیست
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا