فرصتی که جشنواره فجر به نوازندگان جوان داد

انجمن موسیقی ایران جهت شناسایی و معرفی جوانان توانمند در موسیقی از بستر موسیقی فجر برای ارائه و بروز هنر و توانمندی‌های این جوانان، استفاده کرده است.

در ادامه گزارش ایسنا از این اجرا را می‌خوانید:

برگزیدگان بخش دستگاهی جشنواره موسیقی جوان به روی صحنه آمدند. در آغاز یک قطعه ضربی پیش‌درآمد از علی اصغر بهاری را نواختند. پس از اجرای این بخش که نوای موسیقی ایرانی را به خوبی در سالن پر کرده بود، علی نظام الدینی به تک نوازی تار پرداخت.

بعد از هنرنمایی او بار دیگر گروه با هم همگام شد و چهار مضراب غلامحسین بیگجه خوانی نواخته شد.

اعضای گروه نت ثابتی را دنبال می‌کردند. پس از لحظاتی نگین نجابت قمصری به تکنوازی تنبک پرداخت و بار دیگر گروه با هم یکی شد و این بخش نیز به پایان رسید.

اکنون نوبت به کمانچه نوازی دانیال نرج‌آبادی رسیده بود. او با کشیدن آرشه کمانچه صدای زیبا و محزونی را از آن خارج کرد ولی به یک باره دیگر اعضای گروه وارد کار شدند و اثری از رضا محجوبی را اجرا کردند‌.

صدای سنتور و آرامش عجیب آن، بخش بعدی کار بود. نوازنده سنتور که تاکنون به خوبی کار خود را انجام داده بود، زمان هنرنمایی انفرادی‌اش رسیده بود. نوای موسیقی او سخت بر جان نشست.

حال زمان دو ضربی محمدرضا لطفی فرا رسیده بود. اعضای گروه باری دیگر با موسیقی گروهی خود به آوای موسیقی ایرانی در سالن جان دادند.

نی و آن آوای اندوهگینش…اکنون تک نوازی نی را می‌شنیدیم. علیرضا محمدی نت‌ها را به خوبی اجرا می‌کرد و همانند دیگر نوازندگان جوان کار خوبی را ارائه داد.

معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی
هم اکنون بخوانید

قطعه نگاه عاشق از روح الله خالقی نیز پس از آن نواخته شد. این بخش نیز فراز و نشیب خاصی را نداشت و پس از دقایقی کوتاه پایان یافت و جای خود را به تکنوازی عود توسط منصور تاج الدینی داد.

به گزارش ایسنا، سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تا دو شب دیگر برقرار است و پس از آن در روز یکم اسفند ماه مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا