مبارزه با فساد «ساختمان» نمی‌خواهد بلکه نیازمند «اراده» است

نعمت احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افتتاح مجتمع ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی در روزهای گذشته، گفت: اگر با ساختمان می‌شد، کارهایی را انجام داد خیلی زودتر می شد این کار را کرد؛ نه اینکه بگوییم یک مجتمع برای مبارزه با فساد درست کردیم و مبارزه با مفاسد اقتصادی شکل و شمایل جدی می گیرد. من به این موضوع باور و اعتقاد ندارم.

وی با تاکید بر اینکه ابزار مبارزه، قانون و مجری است، گفت: ما از آن روزی که رییس جدید قوه قضاییه بر سر کارآمدند، نه قوانین جدید داریم و نه ابزاری. همان قضاتی که سالیان گذشته بودند را داریم. ما قبلا هم  مجتمع اقتصادی را داشتیم لذا ساختمان کاری نمی‌کند و امیدوارم اراده‌ای باشد تا بسترهای فساد را از بین ببریم.

 احمدی با اشاره به سامانه ثنا – سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی-  یادآور شد: در گذشته برای ابلاغ مردم دچار مشکل می شدند و عدم ابلاغ‌ها باعث تضییع حقوق مردم می شد. با ایجاد  سامانه ثنا، دیگر تخلفی در رابطه با ابلاغیه‌ها نداریم و تمام تخلفات ابلاغی برطرف شد؛ لذا ما باید ابزارش را درست کنیم. سیستم بانکی و دارایی و گمرک و بیمه باید مجهز باشند. در همه جای دنیا وجود دارد که طبع افراد است که تقلب کنند و انسان به آنچه که از آن منع می شود حریص است لذا باید با ابزارش جلوی آن را گرفت.  

این وکیل دادگستری تصریح کرد: مسئولین کشور بیایند و از همین تجربه سامانه ثنا یاد بگیرند؛ لذا ۱۰ تا ساختمان و مجتمع هم افتتاح کنیم تا  با ابزار مدرن، بستر تخلف را  از متخلف نگیریم نمی توانیم کاری کنیم.

در تهیه مواد اولیه و قطعات به هیچ کشوری نیاز نداریم
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا