«بندهش» میخش را کوبید!

به گزارش ایسنا، برج آزادی تهران در اولین شب از سی‌و پنجمین جشنواره موسیقی فجر میزبان چهار نوازنده جوان از سبک «جز» بود که با عنوان بندهش در حوزه موسیقی تلفیقی کشور فعالند. 

بندهش به سرپرستی سهند بهادری(نوازنده گیتار الکتریک) با تاثیر از سبک‌های جز، بلوز، فانک، پراگرسیو و موسیقی شرق در شب پنجشنبه( ۲۴ بهمن ماه) اجراکننده ۱۳ قطعه بود که برخی از این قطعات را خود گروه ساخته بودند.
بهادری قبل از هر اجرا توضیحاتی را درباره حال و هوای هر قطعه ارائه می‌داد و با این کار به نوعی تماشاگر را بیشتر با حس و حال قطعه همراه می‌کرد. 

در این شب سالن برج آزادی به‌رغم صندلی‌های خالی، از جمعیت قابل قبولی برخوردار بود و اغلب تماشاگران را  جوانانی در سن و سال نوازندگان تشکیل میدادند.

بندهش کلمه‌ای برگرفته از زبان پهلوی و به معنای آفرینش بنیادی است. این گروه از سال ۹۶ دور هم جمع شده و حاصل سه سال تلاش خود را در نخستین شب از سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر برای حاضران اجرا کردند. 

سهند بهادری در بخشی از این اجرا با اشاره به قطعه رد پای انسان ، آن‌را به همه انسان‌هایی تقدیم کرد که در حوادث اخیر کشورمان جان خود را از دست دادند. 
او توضیح داد: تنها کاری که از دست ما برمی‌آید این است که با زیبایی و عشق همه جا را تغییر دهیم و در حقیقت انسان‌های خوبی باشیم. 
او با اشاره به معنای کلمه هنر (انسان نیک) در ادامه گفت: خیلی ها به معنای این کلمه بی‌توجهند؛ وقتی پای انسان به جایی باز می‌شود یا تخریب می‌کند و یا آباد؛ اما آنچه مهم است اینکه هنر همواره در برابر جهل و نادانی می‌ایستد.

جدیدترین خبر از فیلم بهتاش صناعی‌ها
هم اکنون بخوانید

از دیگر قطعاتی که در اجرای گروه بندهش مورد توجه حاضران قرار گرفت، بوسا گیلان بود که به گفته اجراکنندگان از امریکای جنوبی شروع می‌شد و تا گیلان می‌رسید. 

قطعه «کارمن» که بر اساس داستانی به همین نام نوشته شده بود، بخش دیگری از این اجرا را شامل می‌شد. کارمن نام یک کولی اسپانیایی است که یک سرباز اسپانیایی به او علاقمند می‌شود اما در انتها هم کارمن می‌میرد و هم آن سرباز. این قطعه با محوریت ساز ساکسیفون به نوازندگی سعید شمس، همراهی قابل توجه حاضران در برج آزادی را به همراه داشت. 
و البته در این شب اجرای قطعه‌ای برای روز عشق یا همان ولنتاین هم با استقبال جوانان همراه بود. 

گروه بندهش متشکل از سهند بهادری، سعید شمس (نوازنده ساکسیفون و کلارینت) ، امین مسعودی ( گیتار باس) و شیرین واعظی ( درامز) در شب اجرای خود در برج آزادی همچنین قطعات دلقک، کارآگاه، شن‌های زمان، در انتها، قصاب و پدر و پسر را اجرا کردند. آنها همچنین از ضبط قطعه دلقک برای علاقمندان خود خبر دادند. 

اجرای قطعه نوستالژیک پلنگ صورتی و نورهود( بر اساس بازی کامپیوتری به همین نام) از نکات قابل توجه اجرای این گروه موسیقی تلفیقی بود. 

به گزارش ایسنا، سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۴ بهمن ماه آغاز شد و با ۹۰ اجرا تا ۳۰ بهمن ماه ادامه دارد. مراسم اختتامیه جشنواره اول اسفند ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا