جشنواره مد و لباس؛ بستری برای برقراری صلح

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر کاراندیش در افتتاحیه نهمین جشنواره مد و لباس فجر، که با حضور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، سفیر اندونزی و تعدادی از فعالان حوزه مد و لباس کشور امروز (۲۴ بهمن‌ماه) در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار شد، با بیان این نکته که دنیا امروز بیش از هر زمان دیگری به صلح و آرامش نیاز دارد، گفت: این دوره از جشنواره می‌تواند ظرفیت مناسبی برای برقراری صلح، سازش و همزیستی همه اقوام دنیا فراهم کند که همدلی و وفاق میان میهمانان و برگزارکنندگان جشنواره می‌تواند برقرارکننده این صلح باشد.

او ادامه داد: امیدوارم از ظرفیت ایجادشده به بهانه جشنواره مد و لباس برای برقراری صلح و آرامش پایدار در منطقه و همه کشورهای جهان استفاده شود.

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز به دلیل این‌که این دوره از جشنواره بخشی را با نام «فر گلستان» به لباس اقوام استان گلستان اختصاص داده است از غرفه منتخب این استان در فضای نمایشگاهی جشنواره دیدن کرد و در جریان دستاوردهای فعالان حوزه مد و لباس این استان قرار گرفت.

ویترین ملی در جشنواره مد و لباس فجر

همچنین گزارشی از فعالیت‌های برندهای تولید پوشاک و لباس صددرصد ایرانی به کاراندیش داده شد و او از نمونه آثار این بخش با عنوان «ساخته‌شده با دست های ایرانی» یا همان «ویترین ملی» بازدید کرد که شامل ۲۷ برند ایرانی است.

در نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس بخشی به لباس‌های حوزه بین‌الملل اختصاص دارد که در این بخش آخرین دستاوردهای حوزه مد و لباس کشورهای افغانستان، قزاقستان، رومانی، کره جنوبی، آذربایجان و هندوستان به نمایش گذاشته شده است.

توضیح همایون شجریان درباره یک ادعا
هم اکنون بخوانید

به گزارش ایسنا، امروز همزمان با افتتاح جشنواره مد و لباس، در سالن نشست‌های تخصصی، دو قطعه سرود توسط گروه موسیقی «میثاق» متعلق به اتباع افغان اجرا شد. یکی از این قطعات به نام «نفس زکیه» با گرامیداشت یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همراه بود.

تشابهات فرهنگی ایران و اندونزی
 
همچنین در این مراسم اوکتاوینو علیم‌الین – سفیر اندونزی – از دولت ایران به خاطر فراهم‌آوری این موقعیت فرهنگی سپاسگزاری کرد و گفت: با بازدیدی که از بخش‌های مختلف نمایشگاه داشتم متوجه شدم که در کمال شگفتی بسیاری از سبک‌های اجرایی و تولیدی لباس و پوشاک در ایران شبیه همان اتفاقی است که در اندونزی می‌افتد و این امر زمینه را برای ارتباط بیشتر میان ایرانیان با مردم اندونزی، طراحان و تولیدکنندگان هر دو کشور فراهم می‌کند.

سفیر اندونزی در جشنواره مد و لباس فجر گفت: ما در این دوره از جشنواره گوشه‌ای از ظرفیت‌های فرهنگی اندونزی را در راستای طراحی و تولید مد و لباس به نمایش درآوردیم و با توجه به فرهنگ غنی این کشور، مشتاق هستیم که در آینده نزدیک شرایطی فراهم شود که مردم ایران بیشتر با فرهنگ و هنر اندونزی آشنا شوند و زمینه برای همکاری‌های فرهنگی و هنری میان دو کشور بیش از پیش فراهم شود.

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر تا ۲۹ بهمن در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو دایر است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا