توقف کامل عملیات اجرایی تاسیسات پرورش میگو در محدوده ژئوپارک قشم تا بررسی کامل

 در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان وزارت میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی، سازمان امور اراضی کشور، سازمان شیلات ایران، سازمان مناطق آزاد قشم، سازمان حفاظت محیط زیست کشور، سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان و مدیر میراث فرهنگی قشم عصر چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه در دفتر معاونت میراث فرهنگی برگزار شد، موضوع تأسیسات پرورش میگو در عرصه ژئوپارک قشم و حریم گنبدهای نمکی ثبت‌شده در فهرست میراث طبیعی ملی به شماره های ۱۷۱ و ۱۷۲، ابلاغ چهارم شهریور ۹۱ و ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو در پانزدهم اردیبهشت ۹۶، مورد بررسی قرار گرفت.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تشریح نتایج این نشست با اشاره به اجرای دستور رئیس‌جمهور مبنی بر حفظ مناطق مهمی که در لیست سازمان یونسکو قرار دارند، گفت: در این جلسه مقرر شد با توجه به بررسی‌های اولیه کارشناسی، هماهنگی و اقدامات حقوقی برای توقف عملیات اجرایی تأسیسات مزبور به قید فوریت در دستور کار قرار بگیرد.

محمدحسن طالبیان افزود: سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان متولی وظایف دستگاه‌های اجرایی در محدوده ژئوپارک قشم باید حداکثر طی یک ماه نسبت به جمع‌بندی کارشناسی موضوع از منظر ابعاد حقوقی و فنی برای حل و فصل موضوع اقدام و راهکار قانونی تحت نظارت عالی دستگاه های متولی ملی را مبنای کار قرار دهد.

وی تصریح کرد: در این مرحله و مراحل بعدی باید گزارش اقدامات انجام شده با محوریت وزارت جهاد کشاورزی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان مناطق آزاد قشم به رئیس‌جمهوری ارائه شود.

«جنگ جهانی سوم» نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۳ شد
هم اکنون بخوانید

به گزارش ایسنا، جزیره قشم به عنوان‌ بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران تنها دارند بِرند ژئوپارک‌جهانی در خاورمیانه است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا