ساماندهی پسماندهای عفونی اراک تعیین تکلیف شود

بهروز اکرمی، امروز چهارشنبه بیست و سوم بهمن ماه در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان مرکزی اظهار کرد: ارزیابی از عملکرد دستگاه‌های دولتی در راستای رعایت حقوق شهروندی و حجاب و عفاف باید یک نتیجه عملی داشته باشد و در غیر این صورت یک کار بیهوده است.

وی افزود: نظارت بر نحوه مدیریت پسماند عفونی، جمع‌آوری و امحای پسماندها باید با جدیت از سوی مسئولان و نهادهای مربوطه از جمله شهرداری ارک و سازمان نظام پزشکی استان مرکزی پیگیری و دنبال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: علیرغم انعقاد قرارداد تمامی مطب‌ها و مراکز با شهرداری اراک در راستای جمع آوری پسماندهای عفونی، اما هنوز شاهد وجود این زباله‌ها در سطح شهر هستیم که این مشکل باید هرچه زودتر و برای همیشه حل شود.

اکرمی بیان کرد: سازمان نظام پزشکی با یک شرکت خصوصی به منظور جمع اوری و ساماندهی پسماندهای عفونی مطب‌ها، درمانگاه‌ها و دندانپزشکی‌ها قرارداد منعقد کرده اما هنوز اقدامی از سوی این شرکت صورت نگرفته که دلیل عدم فعالیت این شرکت باید بررسی شود تا در صورت عدم همکاری، یک شرکت دیگر ترجیحا بومی برای این اقدام مشخص شود.

وی با اشاره به اهمیت سلامت مردم گفت: نظام پزشکی باید نقش فعال‌تری در این زمینه داشته باشد و در یک بازه زمانی مشخص نسبت به ساماندهی پسماندهای عفونی مطب‌ها اقدام لازم را انجام دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در خصوص میدان میوه و تره بار اراک نیز اضافه کرد: در این راستا باید یک کمیته ویژه متشکل از نمایندگان اتاق اصناف، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهرداری اراک، اتحادیه مربوطه و تعاون روستایی تشکیل و در راستای نظارت و بهداشت این میدان اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

لزوم مصرف غذاهای سبک و پرانرژی در وعده غذایی افطار
هم اکنون بخوانید

اکرمی بیان کرد: همچنین نظارت بر وانت‌بارهایی که در سطح شهر اقدام به میوه‌فروشی می‌کنند نیز باید در دستور کار دستگاه مربوطه باشد .

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا