فعال سازی ۱۵۲ واحد جدید پتروشیمی با سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیارد دلاری در کشور

محمد شریعتمداری در مراسم سالروز بهره برداری از پتروشیمی جم با قدردانی از تلاش کارکنان پتروشیمی جم گفت: امروز شاهد رقابت سنگینی در جهان در عرصه پتروشیمی هستیم و رقبای ما برای توسعه صنایع نفت و گاز خود از پا ننشسته اند.

وی افزود: بر اساس اعلام تحقیقات بین المللی و نشریات تخصصی تا سال ۲۰۳۰، ۱۳۲۰ برند جدید پتروشیمی در جهان وارد عمل می شوند که بیشتر این پروژه ها در آسیا خواهد بود.

این مسئول بیان کرد: بر اساس اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی صورت گرفته در کشور، قرار است ۱۵۲ واحد جدید پتروشیمی در کشور با ۲۶۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری فعال شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رقابت سنگین در عرصه پتروشیمی در جهان خاطرنشان کرد: بالا بردن بهره وری در مجموعه های پتروشیمی راه حضور در عرصه رقابت است ضمن اینکه نوسازی در عرصه پتروشیمی راه حضور در صحنه رقابت است.

شریعتمداری ادامه داد: ایجاد نظام شفاف سازی برای بهره برداری از منابع مربوطه به مسئولیت های اجتماعی در عسلویه باید مورد توجه مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت بیکاری و فقر آموزشی و مسکن و مسائل بهداشتی زیبنده عسلویه نیست، اضافه کرد: یکی از اعتماد نو به نقل از برنامه های مهمی که برای عسلویه داریم ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه ای در این منطقه با هدف تربیت نیروهای بومی برای اشتغال در تاسیسات نفت و گاز است.

استاندار بوشهر با تبریک دهه فجر از خدمات صنعت نفت و گاز در استان بوشهر قدردانی کرد و اظهار کرد: افتخار می کنیم صنعت نفت و گاز در عسلویه استان بوشهر تامین کننده نیازهای کشور است.

پیش بینی گلدمن ساکس از صعود نفت به ۶۵ دلار
هم اکنون بخوانید

عبدالکریم گراوند افزود: پتروشیمی جم از جمله مجموعه های فعال در پارس جنوبی بوده و میزبانی از چنین صنعت عظیمی باعث افتخار است، ضمن اینکه در جنگ اقتصادی هم نقش مهمی بر عهده دارد.

وی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی کشور در شرایط سخت تحریم با افتخار به تولیدات خود ادامه می دهد و نمونه آن پتروشیمی جم است که در بازارهای جهانی هم حضور دارد.

استاندار بوشهر ضمن دعوت از همه مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن به انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات تضمین کننده امنیت کشور خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از ۲ محصول تولیدی پتروشیمی جم شامل گرید نوار آبیاری قطره ای و گرید ترپلیمر رونمایی شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − یک =

دکمه بازگشت به بالا