سیگار بعد از خاموش شدن هم گازهای سمی آزاد می‌کند

به گزارش ایسنا،‌ بنابر نتایج یک مطالعه جدید که توسط کارشناسان سازمان غذا و داروی آمریکا انجام شده است، سیگارها در فاصله ۲۴ ساعت پس از خاموش شدن معادل ۱۴ درصد نیکوتینی که یک سیگار روشن از خود آزاد می‌کند، متصاعد می‌کنند.

این آزمایش نشان می‌دهد با وجود آنکه بخش عمده ترکیبات شیمیایی در فاصله یک روز آزاد می شوند، با این حال نیکوتین و تریاکتین (ماده افزودنی به فیلتر سیگار) پس از پنج روز تازه به نیمی از مقدار اولیه خود می‌رسد.

“داستین پاپندیک”، کارشناس محیط زیست در “انستیتو ملی استاندارد آمریکا” به همراه تیم متخصصان خود برای این مطالعه ابتدا ۲۱۰۰ سیگار تهیه کردند. سپس با یک دستگاه مکنده شش پُک، متوسطی که یک فرد سیگاری به یک نخ سیگار می زند، به آن زدند. سپس میزان هشت ترکیب شیمیایی را که چهار مورد از آنها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مضر یا مستعد آسیب زایی تشخیص داده شده در فواصل زمانی مشخص اندازه گرفتند.

پاپندیک می گوید: مقادیر بدست آمده قابل توجه است و اگر ته سیگارها در محیط سربسته یا داخل خودروها خاموش شوند می‌توانند اثرات مهمی به لحاظ آزاد کردن گازهای سمی در محیط به جا بگذارند.

بنابر گزارش یورونیوز، تخمین زده می‌شود که روزانه پنج تریلیون ته سیگار در سراسر جهان تولید می‌شود که اکثر آنها به درستی خاموش و دورانداخته نمی‌شوند.

انتهای پیام

افتتاح ۳۰۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی مردم‌پایه بسیج
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا