رییسی: مستقل ترین کشور ایران اسلامی است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی امروز در سخنرانی پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: اجتماع عظیم امروز تنها یادآور سالگرد ۲۲ بهمن ۵۷ نیست بلکه امروز در تاریخ انقلاب شکوهمند ما نقطه عطف و یک انقلاب است مبتنی بر همان انقلاب ۵۷ و با تاکید بر همان اصول و مبانی، اما سخن نو داشته و پیام‌ها و آثار بسیاری به همراه دارد.
 
وی افزود: آن روز اعلام پایان حکومت ستم شاهی و آغاز حاکمیت الله بر سرنوشت جامعه اسلامی بود. آن روز اعلام پایان استبداد و استعمار امریکایی و سلطه بیگانگان بود.
 
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه امروز پیامی نو در بستر گام دوم در این اجتماع است، ادامه داد: سخن اول در بستر گام دوم نه فقط بیرون راندن امریکایی ها از کشور بلکه این بار سخن از بیرون راندن آن‌ها از منطقه است، اراده ملت‌ها و دولت‌های مستقل منطقه بر این تعلق گرفته که منطقه باید زندگی خود را بدون حضور امریکایی‌ها و مستکبرین ادامه دهد.
 
رئیسی تاکید کرد: یوم الله روز جلوه قدرت خدا از غیرمجرای طبیعی است، اما از بستر روز ۲۲ بهمن روزهای خدایی زیادی در این کشور شکل گرفته و می گیرد. یوم الله تشییع پیکر سردار سلیمانی یوم اللهی بود مبتنی بر همین ۲۲ بهمن ۵۷، درهم کوبیده شدن پایگاه دشمنان انقلاب و شکسته شدن ابهت پوشالی امریکایی ها روزی خدایی بود مبتنی بر همین انقلاب شکوهمند. حضور میلیونی مردم و جلوه های بسیاری از این دست از آثار و برکات ۲۲ بهمن ۵۷ است.

آقای ترامپ، غرورتان را کنار بگذارید و به برجام برگردید
هم اکنون بخوانید

وی خاطرنشان کرد: شکل گرفتن نظامی مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی و نظامی بر پایه عقلانیت، عدالت، اخلاق، معنویت و عبودیت خداوند متعال و بزرگداشت کرامت انسان و مبتنی بر روش و سبک زندگی اسلامی انسان معاصر از مبانی اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی بود، برای شکل گیری این مبانی باید بیشتر تلاش شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه جامعه مبتنی بر اصول و انقلاب اسلامی اهداف مهمی بود که بر زبان مردم ما جاری شد و این را فریاد زدند، افزود: آنچه مردم فریاد زدند عبارت بود از استقلال، امروز کدام کشور در این کره مستقلانه برای منافع خود تصمیم می گیرد و عمل می‌کند. مستقل ترین کشور بدون وابستگی به شرق یا غرب ایران اسلامی است که اساسش بر رای مردم و احکام نورانی اسلام است.

رئیسی افزود: اغلب انقلاب‌ها اگر بتوان نام آن را انقلاب گذاشت بعد از گذشت مدتی از اهداف و آرمان‌های خود فاصله می‌گیرد اما امروز مردم مشهد، استان و ایران اسلامی همان چیزی را فریاد می‌زنند که در ۲۲ بهمن می خواستند و شعارها و نگاه‌ها ذره‌ای تغییر نکرده و خواست مردم همان اصول و مبانی است که بر آن اساس انقلاب شکل گرفت، این اصول همواره پایدار است و مردم بر همین اصول و مبانی اصرار دارند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه امروز خیلی کشورها با کشورهای به ظاهر توسعه یافته دوست هستند، ادامه داد: ما پیشرفت را تنها در حوزه فناوری نمی دانیم. کشوری توسعه یافته که در پرتو همه نیازهای انسان باشد؛ یک نیاز انسان نیازهای معنوی است. در این کشورهای توسعه یافته صنعتی از معنویت و عدالت خبری نیست.

غریبی علی
هم اکنون بخوانید

وی خاطرنشان کرد: توسعه یافتگی باید بر پایه عدالت باشد تا به کام مردم شیرین باشد. به حساب تقسیم بندی امروز کشورهای توسعه یافته می‌دانیم والا ما توسعه یافتگی را در پرتو هر چه نیاز انسان است می دانیم. یکی از نیازهای مهم انسان توجه به خدا و معناست. دلیل جدایی بین معنویت و سیاست در عالم همین وضعیت است که در عالم می بینید. ۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین و لبنان، ساخت کلاهک‌های هسته‌ای، قتل و غارت‌ها محصول جدایی سیاست از معنویت است. این نکته‌ای بود که امام علم(ع) آن را برافراشت، امام(ره) می خواست بین سیاست و معنویت پیوند برقرار کند.

رئیسی اضافه کرد: امروز نیز آنچه از رهبری می‌شنویم مبتنی بر همین اساس است که دنیا بداند می‌خواهیم نظامی مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی و دوری از مستکبرین بسازیم که اساس آن تعالیم انسان باشد، ارتباط با کشورهای پیشرفته انسان را پیشرفته نمی‌کند، ما نفی ارتباط با کشورهایی که با ما دشمنی ندارند را نمی‌کنیم، این در حرکت و اعتماد نو به نقل از برنامه ۴۰ ساله با حفظ عزت و مصلحت خواهد بود. پیشرفت توانمند شدن در کالاها، تولیدات و علم و فناوری است. در این جهت مقتدی ما فریاد می‌زند که گام‌ها را در این جهت استوار کنید و کشور را پیشرفته کنید.

ادامه دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا