رشد ۲۰ درصدی صادرات وزنی/ رشد قابل توجه ذخایر استراتژیک

به گزارش ایسنا، حمید زادبوم امروز در مراسم رونمایی از فاز نخست اپلیکیشن راهنمای تجارت اعلام کرد: در شرایطی که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی میزان صادرات غیرنفتی کشور کمتر از یک میلیارد دلار بود، این عدد در سال گذشته و با وجود تحریم‌های یک جانبه آمریکا از مرز ۴۴ میلیارد دلار گذشت و این نشان دهنده قدرت گرفتن اقتصاد ما در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

به گفته وی با وجود تغییر در قیمت‌های پایه صادراتی که منجر به کاهش جزئی آمار صادرات شده، صادرات وزنی کشور رشدی قابل توجه پیدا کرده و نشان دهنده حفظ روند سال گذشته در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال است.

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در مسیر توسعه صادرات غیر نفتی اجرای بسته حمایت در دستور کار سازمان قرار دارد، بیان کرد: ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که این بسته به شکل کامل اجرایی شود، البته اجرای آن بسته به نحوه تصویب بودجه و تامین منابع لازم است.

به گفته زادبوم با وجود تحریم‌ها، صادرات واقعی کشور رشد یافته، میزان ذخایر استراتژیک افزایش یافته و ضربه زدن به تجارت و محدود کردن درآمدهای ارزی که هدف اصلی تحریم‌ها بود محقق نشده است و امیدواریم با همین نوع حرکت در سال‌ آینده نیز نیازهای کشور برطرف شده و صادرات رشد کند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز با حضور مسئولان سازمان توسعه تجارت از اپلیکیشن راهنمای تجارت رونمایی شد.

این اپلیکیشن امکان جستجوی آنلاین کدهای تعرفه کتاب مقررات و صادرات را برای بازرگانان فراهم می‌کند و بناست کار تجار را در دسترسی به اطلاعات آسان کند.

پرواز هواپیمای «ایران ایر»  به آلمان بعد از ۶ ماه وقفه 
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا