۱۱۵ شرکت و واحدفناوری در کردستان فعالیت دارند/ معافیت شرکت‌ها و واحدهای فناوری از پرداخت مالیات

خالد سعیدی، امروز ۲۰ بهمن در جمع پایگاه خبریان رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: دو رسالت اصلی پارک علم و فناوری کردستان کمک به ارتقای فرهنگ کارآفرینی، نوآوری و فناوری و حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناورانه است.

وی با اشاره به اینکه در پارک علم و فناوری استان کردستان ۱۱۵ شرکت و واحد فناوری زیر پوشش این مجموعه فعالیت دارند، افزود: از این تعداد شرکت فناوری ۴۰درصد آنها به بلوغ رسیده و مابقی در گذار هستند.

سعیدی به اشتغالزایی شرکت‌های زیر مجموعه پارک علم و فناوری اشاره و بیان کرد: در این شرکت به طور مستقیم ۵۰۰ نفر مشغول به کار شده‌اند و ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر نیز به طور غیرمستقیم با این شرکت‌ها همکاری دارند.

وی نفس وجود واحدهای فناوری را متغیر بودن آنان دانست و تأکید کرد: در این راستا تعداد شاغلان در این واحدها متغیر است چراکه برخی شرکت‌ها به صورت پاره وقت و پروژه‌ای با افراد کار می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناروی استان کردستان درآمد سالیانه این شرکت‌های فناوری را مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: درآمد شرکت‌ها و واحدهای فناوری زیر مجموعه پارک علم و فناوری طی سال جاری ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی به تأسیس شرکت‌های خلاق در پارک علم و فناوری اشاره کرد و افزود: در سال جاری پنج واحد فناور، پارک علم و فناروی استان کردستان تبدیل به شرکت‌های خلاق شدند که این امتیاز بزرگی برای پارک علم و فناوری استان بود.

سعیدی به ایجاد صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان به عنوان بزرگترین دستاورد در زمینه سرمایه‌گذاری اشاره و اعلام کرد: این صندوق با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه کردستان و چند شرکت خصوصی عضو  پارک علم و فناوری فعالیت خود را در استان کردستان آغاز کرده است.

طرح جدید تخصیص سهمیه بنزین در حال بررسی کارشناسی است / کنسرسیومی ۴ میلیارد دلاری برای حمایت از طرح‌های پتروپالایشی شکل‌ می‌گیرد
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: با افتتاح صندوق پژوهش و فناوری در استان کردستان می‌توانیم به شرکت‌های فعال بویژه استارتاپ‌ها کمک بیشتری کنیم.

راه‌اندازی شهر دانش در کردستان 

رئیس پارک علم و فناروی استان کردستان راه‌اندازی مراکز نوآوری و شکوفایی، تأسیس کانون توسعه، فعالیت مجمع حامیان را از دیگر اقدامات پارک علم و فناوری برای توسعه فرهنگ نوآوری و فناوری در استان کردستان عنوان کرد.

وی به مشکلات شرکت‌های فناروی زیر مجموعه خود اشاره و بیان کرد: یکی از مشکلات این شرکت‌ها عدم تطابق تولیدات آن‌ها با استانداردهای جهانی بود که باید این استانداردها برای تولیدات شرکت‌های فناوری تدوین می‌شد.

سعیدی عنوان کرد: در  این راستا با اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان یک تفاهم‌نامه تدوین شده تا استاندارد تولیدات شرکت‌های فناروی زیر مجموعه پارک علم و فناوری را تدوین کنند.

وی با قدردانی از اداره کل مالیات استان کردستان عنوان کرد: بر اساس تعامل و همکار ی با اداره کل مالیاتی استان کردستان تمام شرکت‌ها و واحدهای فناوری زیر مجموعه پارک علم و فناوری از پرداخت ارزش افزوده و مالیات معاف شدند.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان از تعامل و همکاری دانشگاه کردستان با پارک علم و فناوری خبر داد و افزود: با ایجاد تعامل این دو واحد علمی استفاده از امکانات و زیرساخت‌ها شامل فضای کار مشترک، کارگاه، آزمایشگاه، کتابخانه و سایر امکانات علمی و آموزشی طرفین به صورت مشترک خواهد بود و برگزاری رویدادهای کارآفرینی و استارت‌آپی با مشارکت و تعامل کامل صورت خواهد گرفت.

وی از اختصاص  زمین ۵ هکتاری از سوی دانشگاه کردستان به پارک علم و فناوری خبرداد و خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود فضای استقرار برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان، دانشگاه کردستان این زمین را برای فعالیت‌ شرکت‌های پارک علم و فناوری استان اختصاص داده است.

بدری: طرح ساماندهی بازار خودرو تاثیر مثبتی هم از بُعد کیفیت و هم از بُعد قیمت دارد
هم اکنون بخوانید

سعیدی به اراضی در اختیار پارک علم و فناوری کردستان در تپه کوچکه ره‌ش اشاره و عنوان کرد: در این اراضی با همکاری مراکز علمی سطح استان شهر دانش افتتاح خواهد شد.

وی یادآور شد: با همکاری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان این اراضی به باغ بوتانیک،  پارک و کلکسیون گیاهان دارویی و خوراکی به ویژه گیاهان بومی استان تبدیل خواهد شد که این امر موجب استفاده بهینه از این منبع خدادادی برای توسعه کسب و کارهای پایدار به ویژه در حوزه گیاهان دارویی خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا