رئیس جمهور اندونزی به دنبال ائتلاف با استرالیا و کشورهای حوزه اقیانوس آرام

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اندونزی تصمیم گرفته به جای چین خود را به استرالیا نزدیک و با برخی از کشورهای کوچکتر حوزه اقیانوس آرام نیز ائتلاف برقرار کند.

جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی در سخنرانی خود تصریح کرد: اندونزی و استرالیا باید تبدیل به الگوی توسعه شراکت در منطقه اقیانوس آرام شوند. اندونزی چالشهای مربوط به توسعه را درک می‌کند.

ویدودو در ادامه گفت، کشورش همچنان که حوزه اقیانوس آرام به شکلی فزاینده تبدیل به تمرکز قدرتهای غربی در راستای مقابله با چین و پیشبرد دیپلماسی، اعطای کمک و سرمایه‌گذاری‌های نظامی قرار می‌گیرد خواهان ایفای نقشی بزرگتر در آنجا است.

 ویدودو در ادامه صحبتهایش تاکید کرد، اندونزی و استرالیا هر دو درگیر تغییرات آب‌وهوایی و بلایای طبیعی هستند و زمینه‌های مشترکی نیز با کشورهای کوچکتر حوزه اقیانوس آرام دارند.

استرالیا که به لحاظ تاریخی از نفوذ قابل توجهی در حوزه اقیانوس آرام برخوردار بوده در سالهای اخیر به میزان قابل توجهی حضور دیپلماتیک خود و ارائه کمک به این منطقه را افزایش داده تا با گسترش نفوذ چین مقابله کند. چین عنوان کرده، صرفا تلاش دارد به کشور های کوچکتر حوزه اقیانوس آرام در زمینه توسعه اقتصادی کمک کند.

انتهای پیام

شهادت یک خانواده سوری در حمله رژیم صهیونیستی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − ده =

دکمه بازگشت به بالا