پیشرفت و تحقق اهداف پروژه های بازآفرینی شهری قابل قبول نیست

محمد نهاوندیان عصر پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در استانداری مرکزی بیان کرد: تشویق به دریافت وام و تسهیلات برای خودمالکان در سکونتگاه های غیررسمی که در سال های گذشته انجام شده مانع انجام کار اساسی و اصولی و ماندگار در این بافت ها شده است.

وی گفت: گاهی می بینیم در یک سکونتگاهی با هزار واحد، معبر بسته شده و خیل عظیمی در معرض برخی حوادث هستند، در این شرایط راهی جز جابجایی این پهنه نیست که باید با کار اجتماعی و اقناع مردم طرح جامع اجرایی شود ولی در همین پهنه یا بافت هزار واحدی می بینیم که یک ساختمانی جدیدا با دریافت وام اقدام به ساخت کرده است.

نهاوندیان با تاکید بر اینکه پروژه های دیگر مانند اقدام ملی نباید مانع اجرای طرح بازآفرینی شهری بشود، گفت: این سوال وجود دارد که در طول ۳۰ سال اخیر سرعت کار در بازآفرینی شهری چقدر بوده است؟ متاسفانه میزان پیشرفت و تحقق اهداف قابل قبول نیست و این مشکل باید با عزم جهادگونه حل شود که با کمک شرکت های توسعه گرا و کاری متمرکز می توان در این زمینه اقدام کرد.

وی بیان کرد: باید از ظرفیت پیمانکاران در بازآفرینی شهری بهره مند شد، امروز در صنعت ساخت و ساز ظرفیت های خالی وجود دارد. در این بافت ها موضوع جان و امنیت مردم مطرح است که علت اصلی برای اصلاح این بافت ها و سکونتگاه هاست، اما طبق اعلام سازمان مدیریت و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی کشور سهمی که برای بازآفرینی شهری اختصاص یافته است هنوز کامل جذب نشده است، چرا؟

محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های دانلود شده در جهان  
هم اکنون بخوانید

معاون اقتصادی رییس جمهوری تاکید کرد: عملکرد بازآفرینی شهری باید به گونه ای باشد که بیشتر از سهم اختصاص یافته جذب شود، استان مرکزی بویژه اراک و ساوه خوشبختانه در بحث سکونتگاه های غیررسمی به مانند برخی از کلانشهرها نیست، چراکه در برخی از سکونتگاه های غیررسمی کلانشهرها بحران های اجتماعی ایجاد می شود و به همین دلیل می توان این طرح را راحت تر در استان مرکزی اجرایی کرد.

نهاوندیان افزود: اقدامات مناسبی در استان مرکزی انجام شده است و پتانسیل خوبی وجود دارد که می تواند در اجرا پیشگام باشد و بدون اینکه تغییر مدیریت ها خللی در کار ایجاد کند باید بازآفرینی شهری به سرعت پیش رود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا