همکاری شهرداری و دانشگاه تهران برای ارائه آموزش‌های کوتاه مدت شهروندی

سید رحیم ابوالحسنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه تهران و موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهرداری تهران اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است تا علاوه بر آموزش‌های رسمی و دانشگاهی که برای دانشجویان دوره‌های علمی و کاربردی برگزار می‌شود، دوره‌های عمومی، تک درس و پودمانی نیز تعریف شود تا کارکنان شهرداری تهران و شهروندان بتوانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

وی آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت ویژه کارکنان شهرداری و شهروندان را یکی از موضوعات پیش‌روی این موسسه در دوره جدید عنوان کرد و ادامه داد: شهروندان حقوق و تکالیفی در رابطه با شهروندی خود دارند که این حقوق و تکالیف باید به آنها آموزش داده شود؛ شهروندان باید یک مشارکت فعال و پویا در شهر داشته باشند و تحقق شعار «تهران، شهری برای همه» نیازمند همین مشارکت آگاهانه است.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بخشی از توان این موسسه به سمت آموزش‌های کوتاه مدت شهروندی هدایت می‌شود، افزود: این موسسه، با توجه به مصوبه اردیبهشت‌ماه امسال شورای اسلامی شهر تهران، دارای ۴ مرکز  آموزش تخصصی علمی و کاربردی شامل مرکز ایمنی و آتش‌نشانی و خدمات شهری، مرکز حمل و نقل و ترافیک، مرکز فناوری، نوسازی و شهر هوشمند و مرکز اجتماعی و فرهنگی است که بنا بر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، در حال حاضر ۲۹ رشته و در آینده ۵۶ رشته آموزشی در این مراکز فعال خواهد بود.

ابوالحسنی گفت: در تلاش هستیم تا در کنار این رشته‌ها، دوره‌های ویژه‌ای را نیز برای آموزش شهروندی به صورت تک درس، کارگاهی یا پودمانی فراهم کنیم، تا آموزش‌های شهروندی یک رشد معناداری داشته باشد.

وزیر کشور خواستار رسیدگی فوری به وضعیت مردم استان‌های سیل‌زده شد
هم اکنون بخوانید

وی اضافه کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با دانشگاه تهران قرار است تا اساتید این دوره‌ها از سوی دانشگاه تهران تامین شده و مدارک آموزشی نیز به صورت مشترک با دانشگاه تهران صادر شود؛ این موضوع به لحاظ کیفیت نیز برگزاری دوره‌های آموزش شهروندی را با یک رشد خوبی مواجه خواهد کرد.

ابوالحسنی ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهرداری تهران که از ابتدای امسال آغاز شده، هم سطح آموزش دانشجویان، هم سطح آموزش کارکنان شهرداری و هم ارائه خدمات آموزشی به سایر شهروندان به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء می‌یابد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا