مردم از فضای اتهام‌زنی بی مورد خاطره خوشی ندارند/ تکذیب خبر آزادی عیسی شریفی


مردم از فضای اتهام‌زنی بی مورد خاطره خوشی ندارند/ تکذیب خبر آزادی عیسی شریفی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: کسانی که قرار است در سنگر قانونگذاری به مردم خدمت کنند باید نمونه احترام به قانون باشند؛ از تخریب و اتهام‌زنی اجتناب کنند چرا‌که مردم از فضای اتهام‌زنی بی مورد خاطره خوشی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست صبح امروز خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد فجرآفرینان انقلاب و بنیانگذار انقلاب اسلامی و درود به روح شهدا و سردار قاسم سلیمانی گفت: انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام به عنوان مهمترین پدیده قرن اخیر اتفاق افتاد، فریاد اسلام‌خواهی، استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و فساد بود. امروز همه ما وظیفه داریم در چله دوم انقلاب و فرآیند عملیاتی شدن گام دوم ترسیم شده از ناحیه رهبر انقلاب تلاش‌های خود را برای استمرار نهضت امام انجام دهیم. خدا را شاکر هستیم که مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب در تمامی برهه‌های حساس وظیفه خود را به نحو شایسته انجام دادند.

وی ادامه داد: در یک ماه اخیر علیرغم همه تلاش‌های دشمنان و کرایه‌های شهروندان شاهد دو حماسه حضور بی‌نظیر و دو یوم الله بودیم. یک یوم الله مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش بود و دیگری اقامه نماز جمعه به امامت ولی امر مسلمین جهان با حضور میلیونی نمازگزاران تهرانی بود.

اسماعیلی افزود: در ادامه ما دو حماسه دیگر را انتظار داریم؛ اولین حماسه ٢٢ بهمن ماه است که قطعا امسال مردم با یاد و نام سردار حاج قاسم سلیمانی و به نیابت از او و شهدا و در بیان حمایت از گفتمان مقاومت انشالله حضور حماسی خواهند داشت و انتظار بعدی ما در دوم اسفند و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

مردم از فضای اتهام‌زنی بی مورد خاطره خوشی ندارند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بنده همین جا فرصت را مغتنمی می‌دانم و به داوطلبان مجلس شورای اسلامی و هواداران آنها توصیه میکنم قانون را در دوره تبلیغات مورد توجه قرار دهند؛ کسانی که قرار است در سنگر قانونگذاری به مردم خدمت کنند باید نمونه احترام به قانون باشند؛ از تخریب و اتهام‌زنی اجتناب کنند چرا‌که مردم از فضای اتهام‌زنی بی مورد خاطره خوشی ندارند. ما خوشحالیم که در قوه قضاییه به مردم و به خواست مردم و انتظار آنها از دستگاه قضا تا آنجا که توان داریم اهمیت می‌دهیم. امروز قوه قضاییه به دنبال این است که ابتدا حرف مردم را بشنود، از خواست آنها مطلع شود و برای اجابت آنها با تمام توان تلاش کند؛ در همین راستا انشالله در پایان این هفته سفر رییس قوه قضائیه به بوشهر انجام خواهد شد.

سال ۱۴۰۰ سرآغاز تحول بزرگ و انقلاب جهانی خواهد بود
هم اکنون بخوانید

وی افزود: از موضوعات مهمی که همیشه مورد توجه رییس قوه قضائیه قرار گرفته موضوع زندان و زندانی است؛ از ابتدای دوره جدید موضوع زندان و زندانیان بیشترین فراوانی را در رهنمودها و پیگیری‌های رییس قوه قضائیه داشته است. ایشان هیات‌های متعددی را ماموریت داده‌اند که زندان به زندان وضعیت زندانیان مورد بررسی قرار دهند. در همین راستا تعداد زیادی در یکایک استان‌ها تعیین تکلیف شدند و آمار زندانیان ما سیر نزولی طی می‌کند.

وی ادامه داد: دیروز همچنین با حضور رییس قوه قضاییه شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی رسماً شروع به کار کرد و همچنین سامانه شفافیت نیز شروع به کار کرد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی در خصوص بخشنامه رییس قوه قضاییه برای دریافت مجوز برای صوت و تصویر فراگیر گفت: این موضوع جدید و از جمله احکام قانون اساسی است که وظیفه را به صداو سیما محول کرده است. قطعا صوت و تصویر فراگیر مصادیقی دارد که صداو سیما مشخص می کند اما هر بارگذاری صدا و تصویر شامل این بخشنامه نمی شود. بخشنامه به این جهت صادر شد که پرونده‌هایی در این حوزه تشکیل شده بود و لازم بود مشخص شود مرجع تعیین فراگیر بودن و کسب مجوز کجاست. هدف ما محدودسازی نبود.

خبر آزادی عیسی شریفی را تکذیب می‌کنم

وی در پاسخ به سوال اعتماد نو به نقل از ایلنا مبنی بر آخرین وضعیت پرونده عیسی شریفی و خبرهای منتشر شده مبنی بر آزادی وی گفت گفت: بنده خبر آزادی را تکذیب می‌کنم؛ این پرونده کیفرخواست خورده و پس از طی مراحل در دادسرا، رسیدگی به آن در دادگاه آغاز شده و جلسات بطور مستمر در سازمان قضایی نیروهای مسلح در حال برگزاری است و با صدور رأی قطعا نتیجه به افکار عمومی اعلام خواهد شد.

نشست مشترک رئیس سازمان انرژی اتمی با امیرعبداللهیان
هم اکنون بخوانید

حکم جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی در دیوان عالی تایید شد

اسماعیلی در خصوص صدور حکم بدوی دادگاه «زیباحالت منفرد» و آخرین وضعیت این پرونده گفت: پرونده این شخص که به جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی نام برده می‌شود حکمش در دیوان عالی تایید شد و به جرم اخلال کلان در سیستم ارزی کشور و کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل ٢۵ سال حبس، استرداد کلیه اموال منقول و غیرمنقول و جزای نقدی معادل مال کلاهبرداری شده است. در ارتباط با پرونده‌های مهم حسب دستور رییس قوه قضاییه برخی پرونده‌ها بصورت فوق‌العاده بررسی می‌شود. پرونده‌های ملی و دارای شاکیان فراوان و پرونده‌هایی که به دغدغه مردم تبدیل شده فارغ از اینکه دادگاه به چه نتیجه‌ای برسد دستور داده شده دچار اطاله نشود.

مفسده را در هیچ‌گاه برنمی‌تابیم

سخنگوی دستگاه قضا همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با تعداد قضاتی که با اتهام فساد دستگیر شده‌اند گفت: لازم است ابتدا از فرصت این سوال استفاده کنم و از اکثریت قریب به اتفاق همکاران پاکدست قوه قضائیه قدردانی کنم که حجم بالای پرونده‌ها و پیچیدگی آنها در عزم آنها در احقاق حق مردم تزلزلی ایجاد نکرده است به ویژه اینکه حسب دستور رییس قوه قضاییه در ماه‌های پایانی سال می‌خواهند کار جهادی انجام دهند که عیدی ما به مردم خواهد بود و من در این رابطه اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

وی افزود: البته ما مفسده را در هیچ‌گاه برنمی‌تابیم و هرجا به ما گزارش شده بلافاصله وارد عمل شده و برخورد جدی کرده‌ایم. ما در خصوص قضات دو برخورد داریم که یکی بررسی مجدد صلاحیت قاضی است که گاهی با اقدامی که وصف مجرمانه ندارد صلاحیتش به دلیل برخی شبهات سلب می‌شود؛ ما اینگونه سخت‌گیری هم داریم.

ادامه دارد….

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا