استقبال سازمان ملل از انتقال هوایی بیماران یمنی به اردن

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، مارتین گریفیث فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، لیز گراندی هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل و الطاف موسانی، نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن از آغاز به کار انتقال هوایی بیماران یمنی از صنعاء به اردن که نیاز مبرمی به رسیدگی پزشکی دارند، استقبال کردند.

این سه مسئول سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: روز دوشنبه شاهد اولین مرحله انتقال هوایی ۳۰ تن از بیماران از صنعاء به امان بودیم.

در این بیانیه همچنین آمده است، سازمان بهداشت جهانی با مسئولان بهداشت عمومی و ساکنان محلی به منظور هماهنگی این پروازهای هوایی که جزئی از کمک‌های بشردوستانه‌ سازمان ملل در یمن به شمار می‌آید، همکاری می‌کند.

سازمان ملل ضمن تاکید بر لزوم همکاری دولت مستعفی یمن و مقامات صنعاء در این زمینه، از کشورهای میزبان از جمله مصر، اردن و عربستان به خاطر تلاش‌های بشردوستانه‌شان تشکر و قدردانی کرد.

پیشتر منابع دیپلماتیک و سازمان‌های امدادرسانی اعلام کردند، پروازها برای انتقال بیماران یمنی که به رسیدگی پزشکی نیاز مبرم دارند، روز دوشنبه از صنعاء آغاز خواهند شد؛اقدامی که مدت‌ها انتظار می‌رفت در چارچوب اقدامات دیپلماتیک جهت پایان دادن به جنگ پنج ساله در این کشور با هدف اعتمادسازی در پیش گرفته شود.

این منابع بدون اشاره به مقصد این پروازها، اعلام کردند که سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت بر انتقال بیماران و پروازها از صنعاء نظارت خواهند داشت.

درگیری‌ها در یمن از اواخر سال ۲۰۱۴ میان نیروهای وابسته به جنبش انصارالله و نیروهای دولت مستعفی به ریاست عبد ربه منصور هادی آغاز شدند.

سرنوشت ۱.۸ میلیون «رویاپرداز» آمریکایی در دستان کنگره
هم اکنون بخوانید

سازمان ملل تلاش می‌کند مذاکرات سیاسی برای توقف جنگ یمن را از سربگیرد.

یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد، پیش‌بینی می‌شود حدود ۶۰ بیمار این هفته از صنعاء خارج شوند.

شورای پناهجویان نروژ که یک سازمان امدادرسانی است اعلام کرد، تعداد زیادی یمنی منتظر دریافت خدمات درمانی مورد نیاز خود هستند.

این شورا همچنین اعلام کرد: هیچ توجیهی برای محرومیت غیرنظامیان بیمار از خدمات پزشکی وجود ندارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 1 =

دکمه بازگشت به بالا