هیچ دستگاهی موافق ورشکستگی تولیدی‌ها نیست

بهمن مرادنیا ظهر امروز دوشنبه (١۴ بهمن ماه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان با بیان اینکه همه دستگاه‌های استان موافق جلوگیری از ورشکستگی واحدهای صنعتی هستند، اظهار کرد: اگر بتوانیم واحدهای تولیدی گرفتار مشکلات را سرپا نگهداریم کمک بزرگی به وضعیت اشتغال کردستان کرده‌ایم.

وی با اشاره به صف طولانی رسیدگی به پرونده‌های واحدهای تولیدی در دادسراهای تجدید نظر افزود: باید مصوبه‌ای برای رسیدگی فوری به پرونده‌های مورد بررسی در کارگروه توسط دادگستری استان، درنظر گرفته شود.

استاندار کردستان برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را در راستای چاره‌اندیشی برای واحدهای تولیدی استان دانست و اعلام کرد: اکنون کار تولید با مشکل مواجه است و همچون گذشته تولیدی‌ها سود بسیار زیادی از محصولات خود نمی‌برند که تا همه مسئولان همکاری نکنند در وضع اقتصادی استان معجزه‌ای نخواهیم دید.

پرداخت ١۵۲ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنعت

محمد دره‌وزمی، رئیس سازمان صمت استان کردستان با اشاره به پرداخت تسهیلات از ابتدای سال تاکنون اظهار کرد: با همت بانک‌های استان توانستیم ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات حوزه صنعت را به متقاضیان پرداخت کنیم.

وی افزود: متاسفانه از محل تبصره ۱۸، از آخرین وضعیت اعلام شده تاکنون تسهیلات پرداختی نداشتیم.

اعلام ورشکستگی واحدهای تولیدی، جهش چشمگیر یافته است

رضا اعظمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان در ادامه این جلسه با بیان اینکه ۱۱۷ مورد پرونده در سامانه‌ی اینترنتی ما ثبت شده تصریح کرد: تاکنون ۶۲ مورد از پرونده‌ها رسیدگی شده که از این تعداد ۳۷ واحد تولیدی رفع مشکل شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

اقتصاد اروپا در بحران
هم اکنون بخوانید

وی با اشاره به جهش دادخواست‌های اعلام ورشکستگی عنوان کرد که در ۶ ماهه ابتدایی سالجاری بیش از ۱۰ سال گذشته دادخواست ورشکستگی اعلام شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان ادامه داد: این واحدهای تولیدی غالبا وام های کلان دریافت کرده و اکنون دادخواست اعلام ورشکستگی داده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: بخشنامه‌ای برای توجه بیشتر به ثبت دادخواست‌های اعلام ورشکستگی ابلاغ شده تا پیش از ثبت درخواست وام‌های دریافتی افراد مورد بررسی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 2 =

دکمه بازگشت به بالا