فعالیت ۲۴ مرکز فنی و حرفه ای در سیستان و بلوچستان

خداداد اولیایی در گفت وگو با ایسنا افزود: توانمندسازی روستائیان می تواند از مهاجرت آنان به شهرها، حاشیه نشینی و مشکلات ناشی از این مهاجرت ها جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه آموزشهای کشاورزی، احداث گلخانه ها و توسعه مشاغل خانگی در روستاها ضروری است، افزود: آموزش در مناطق حاشیه نشینی از دیگر اقداماتی است که برای کاهش آسیب های اجتماعی انجام شده است.

وی افزود: همچنین در راستای توانمند سازی کارگران ساختمانی و ارتقای مهارت نیروهای این بخش با رویکرد گسترش فرهنگ مهارت آموزی در بین کارگران، تفاهم نامه آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان وبلوچستان  و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  منعقد شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: اثربخشی مهارت آموزی در شرایط موجود کشور که معضل بیکاری گریبان گیر دولت و خانواده ها است بیش از پیش نمایان شده و راه حل معضلات کشور در گرو گسترش این آموزش ها است.

اولیایی تصریح کرد: گسترش آموزش های مهارتی نیازمند حمایت مسئولان و دستگاه های ذیربط است چرا که مهمترین اصل در اشاعه این آموزش ها به روز رسانی تجهیزات است و در راستای تحقق این مهم خواستار حمایت، همفکری و هم افزایی دستگاه های ذیربط هستیم.

انتهای پیام

واکنش قطعه ساز بزرگ به گزارش ایسنا
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا