سرمایه‌گذاری خارجی در استان با وجود فشار حداکثری/ روند صعودی میل به سرمایه‌گذاری در سمنان

حشمت الله عسگری روز شنبه در چهارمین نشست تبیینی ، اطلاع رسانی و خبری ذیل شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمناناظهار کرد: واحد تولید کاتدمس در میامی یکی از همین پروژه‌ها با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی است که در میامی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از افتتاح ۵۲ پروژه سرمایه‌گذاری طی دهه فجر در این استان خبر داد و افزود: ۱۰ پروژه از این پروژه‌ها در بخش صنعت، ۳۰ پروژه در بخش کشاورزی، ۱۰ پروژه گردشگری و دو پروژه در حوزه نفت و انرژی هستند.

 معاون استاندار سمنان از روند صعودی اقبال سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: روند تمایل به سرمایه‌گذاری از سوی فعالان اقتصادی با اتخاذ راهبردهای اصولی در استان سمنان در یکسال گذشته رو به افزایش بوده است.

عسگری ادامه داد: در یک‌سال اخیر دو هزار و ۲۵۷ مورد مجوز سرمایه گذاری در استان سمنان اعطا شد که این آمار نشان می‌دهد که میل سرمایه‌گذاری در استان رو به افزایش یافت.

وی با بیان اینکه، در کنار سرمایه گذاری داخلی، کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در استان در تلاش هستند، به بررسی وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی در استان پرداخت و افزود: در حال حاضر چهار هزار و ۹۳۹ واحد تولیدی در استان فعال است.

بهبود شرایط اقتصادی استان به گواه شاخص‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از فعال‌سازی برخی از واحدهای تعطیل این استان در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته ۱۰۳ واحد تولیدی و در سال جاری ۳۳ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید برگشت.

فروش گسترده اوراق دلاری توسط چین
هم اکنون بخوانید

عسگری از افزایش ۳۴ درصدی احداث گلخانه‌ها در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی از جمله انرژی خورشیدی، گلخانه‌ها و… در چند سال اخیر به خوبی انجام شده است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از افزودن سه هزار و ۵۸۳ نفر به بیمه‌شدگان اجباری این استان خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری یک هزار و ۴۴۰ نفر در استان سمنان در گروه بیمه مشاغل خانگی، زنان خانه‌دار و… قرار گرفتند.
وی از بهبود برخی شاخص‌ها در این استان که حکایت از روند روبه رشد اقتصادی در این استان دارد خبر داد و گفت: رشد ۳۸ درصدی تولید مرغ و تخم‌مرغ، رشد تولید در بخش صنعت، افزایش ۸۲درصدی تولید در تولید پسته به عنوان یکی از تولیدات با ارزش‌افزوده بالا در استان،رشد قابل توجه بودم‌گردی‌ها، افزایش مجتمع‌ها و رستوران‌های بین‌راهی، افزایش صادرات استان در ۱۰ ماهه و…همه و همه حکایت از روند رو به رشد اقتصاد استان و اثرگذاری حمایت های تسهیلاتی دولت در این بخش‌ها دارد.

خلعیت از مجوزهای تولید انرژی خورشیدی و اعطای آن به سرمایه گذاران واقعی
وی با اشاره به تعهد ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفری اشتغال این استان در سال جاری اظهار کرد: تاکنون بیش از ۶۰۰۰اشتغال جدید در سامانه ثبت شده است.
دکتر عسگری از توجه ویژه به تولید انرژی خورشیدی در این استان خبر داد و گفت: تا سال قبل مجوز تولید ۲۰۰مگاوات انرژی خورشیدی در استان صادر شده بود که این مجوزها تنها به تولید یک مگاوات انجامیده بود.
وی از بازنگری جدی در مجوزها و خلعیت از شماری از آنها خبر داد و افزود: اخیرا طرح تولید ۱۰ مگاوات برق خورشیدی کلنگ‌زنی شد و ۱۰ مگاوات دیگر نیز طی دهه فجر در دامغان کلنگ‌زنی می‌شود. برخی طرح‌ها نیز در مرحله جانمایی هستند و درآینده نزدیک عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

برای هر خودرو چند بار کارت سوخت صادر می‌شود؟
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه تا پیش از این ۱۰۰هکتار گلخانه در کل استان بوده اضافه کرد: تنها در ۶ ماه گذشته ۳۶درصد رشد توسعه کشت گلخانه‌ای در سطح استان انجام شده است.
وی از پیگیری برای اخذ مجوزهای دیگری در این بخش خبر داد و گفت:گلخانه‌های استان به ویژه در شهرستان آرادان رشد بسیار بالایی در سال جاری داشتند و این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا