روایات فقهی اهل بیت(ع) در محافل مذهبی منتقل شده است

آیت‌الله رضا استادی امروز در آیین عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه امام(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، گفت: مجالس عزاداری اهل بیت(ع) از ابتدا پایه گذاری شد و آثار و برکات بسیاری را با خود همراه داشت.

وی افزود: اگر امروز شاهد ۳۰ هزار روایت فقهی از بزرگان دین هستیم به مدد همین محافل و مجالس بود زیرا در این مجالس فقه اهل بیت(ع) سینه به سینه و نقل به نقل منتقل شد.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) همیشه پیروان خود را به اخلاص توصیه می فرمودند و خود حضرت نیز نهایت اخلاص را به نمایش گذاشتند. آن عاملی که بیش از هر چیز منجر به محبوبیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بین مردم شده، اخلاص او می‌باشد، و اگر ما در همه امور این موضوع را موردتوجه خود قرار دهیم، مشکل‌های کشور رفع می‌شود.

استاد حوزه بیان کرد: مکتب تشیع با فطرت بشر عجین است و هر عقل سلیمی آن را پس از ابلاغ می پذیرد حال اگر یک آخوند وهابی در مسجد پیغمبر بنشیند و بگوید هر کاری که آل سعود می‌کند درست است و حتی می‌تواند کعبه را نیز به رژیم صهیونیستی تحویل بدهد، با عقل و منطق و فطرت انسان‌ها سازگار نیست.

وی گفت: بهترین راه شناخت حضرت زهرا(ع) مراجعه به روایات نبوی است. طبق بیان بیشتر مفسران قرآن خداوند سوره کوثر را برای حضرت زهرا(س) نازل کرده است.

وی با ذکر این مطلب که اثبات حقانیت حضرت زهرا(س) جوشش هرچه بیشتر و سال به سال علاقه و ارادت به ساحت ایشان است بیان کرد: طبق روایتی از امام صادق(ع)، فاطمه زهرا دارای ۹ اسم است که یکی از آن‌ها محدثه به معنای اعتقاد داشتن به عالم غیب است و آن حضرت از حیث ارتباط با فرشتگان الهی مانند پیامبر و امامان است.

پیام روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پی درگذشت همسر آیت‌الله محمدی ری شهری
هم اکنون بخوانید

استادی اضافه کرد: بقای اسلام مرهون ۲۳ سال زحمات رسول خدا و سه ماه ایستادگی حضرت زهرا است و همان‌گونه که امیرالمومنین نَفس پیغمبر است فاطمه زهرا روح پیغمبر می‌باشد و در این مدت کوتاه با موضع‌گیری‌هایش به تداوم اسلام و ولایت کمک کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا