وحدت و همگرایی از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام کاظم لطفیان امروز (۷ بهمن)  در مراسم افتتاحیه همایش تبیین و ایده‌پردازی گام دوم انقلاب اسلامی که با حضور ائمه جمعه استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان برگزار شد اظهار کرد: دوران اختلاف شیعه و سنی و نزاع و تفرقه امت اسلامی به پایان رسیده و به سمت تمدن نوین اسلامی در حرکت هستیم.

وی عنوان کرد: در اهتمام و توجه روحانیت به اسلام هیچ تردیدی نیست و جامعه روحانیون که سنگرنشینان علم و ایمان هستند باید همواره در راستای وحدت و آگاهی بخشی به جامعه اسلامی شخصیت‌ها و چهره‌های استوار اسلامی را معرفی کنند.

لطفیان افزود: با مطالعه بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب می‌توان دریافت که وحدت و همگرایی از اهداف مهم این بیانیه است.

وی کردستان را نگین وحدت در کشور دانست و ادامه داد: روحانیت تنها دور نگه داشتن جامعه از خیر و شر نیست بلکه وظیفه روحانیت وسعت رساندن عالم به حقیقت هستی است.

دبیر شورای اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت تصریح کرد: امروزه در بسیاری از جوامع اسلامی روحانیت دیگر اولو العزم نیست چرا که اگر روحانیت در همه کشورهای اسلامی اولو العزم بود با پدیده‌های وحشتناکی که امروزه در برخی از کشورهای اسلامی روبرو هستیم، مواجه نبودیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حکام سعودی امروزه تمام تلاششان بر این است که جامعه اسلامی را از صحنه دور کنند و در این راستا یکی از وظایف مهم روحانیون آگاه سازی جامعه در مقابل توطئه دشمنان است.

لطفیان عنوان کرد: اگر نگرش و تفکر جامعه بر این باشد که گام اول را ایمان قلبی و گام دوم را ولایت مداری بدانند، فکر جامعه اصلاح و در مسیر تمدن نوین اسلامی قرار گرفته است.

فرد سرمایه‌گذار نباید وقت، انرژی و توان مالی خود را در راه صدور مجوز قرار دهد
هم اکنون بخوانید

دبیر شورای اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور اظهار کرد: یکی از اهداف دشمنان به سلطه درآوردن نیل تا فرات و ایجاد خاورمیانه جدید و مدیریت آن است و به گفته رئیس جمهور آمریکا در روزهای آینده خاورمیانه جدیدی به وجود خواهد آمد اما رهبر حکیم و فرزانه انقلاب فرمودند: “خاورمیانه جدید خواهد شد اما نه آنگونه که شما می‌خواهید، خاورمیانه جدید با تدبیر انقلاب اسلامی ایران شکل می‌گیرد و تحقق پیدا می‌کند”.

حجت الاسلام لطفیان در پایان یادآور شد: امروزه دشمنان درصدد تحمیل  معامله قرن به امت اسلامی هستند اما جبهه مقاومت در منطقه بر مشکلات حائل و مانع تحقق اهداف آنها شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا