هوشیاری مدیران، مانع از ایجاد فساد اقتصادی در دستگاه اجرایی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری در جلسه شورای اداری استان قم در سالن کرامت استانداری عنوان کرد: باید از بروز سوء‌استفاده‌های مالی در دستگاهها و سیستم اداری جلوگیری کرد، متاسفانه در بسیاری از موارد غفلت و خلاء‌های قانونی زمینه را برای فساد اقتصادی فراهم می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری قم افزود: هوشیاری و نظارت دقیق مدیران، مانع از ایجاد فساد اقتصادی و مالی در دستگاه اجرایی می‌شود، در این زمینه مدیران باید تمامی منافذ و راه‌هایی که منجر به فساد مالی می‌شود را مسدود کنند.

وی تصریح کرد: سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط نیز باید برای کشف مفاسد اقتصادی، به میدان بیایند تا دستگاهها آلوده به فساد مالی و به هدر رفتن بیت‌المال نشوند، همچنین برخورد جدی با مفاسد اقتصادی اولویت تمامی دستگاه‌های اجرایی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری بیان کرد: تغییر و تحولات خوبی در دستگاه قضایی اتفاق افتاده است و پس از بعد از انتساب آیت‌الله رئیسی به عنوان ریاست دستگاه قضا، سند تحول در دستور کار این دستگاه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه به دنبال اجرایی کردن این سند تحول و تحقق منویات و اهداف مدنظر رهبری در این زمینه است و در این مسیر دست به تلاش‌های فراوانی می‌زند.

رئیس‌کل دادگستری قم با اشاره به برخی از اقدامات گفت: دادگاه ویژه جرائم اقتصادی در سطح کشور تشکیل‌شده است و پرونده‌ها در دادگاه فوق‌العاده و با سرعت بیشتری دنبال می‌شوند.

وی افزود: همچنین در ماههای اخیر، در جهت ساماندهی سازمان قضایی به‌منظور استفاده بهینه از نیروهای دستگاه قضا، گام‌هایی برداشته شد و تعداد شعب قضائی نیز افزایش یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری عنوان کرد: از جمله اولویت‌های دستگاه قضائی، رسیدگی به موقع و کاهش زمان دادرسی است، البته اطاله دادرسی ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها وجود برخی قوانین است که باید اصلاح شود.

اشتغال آفرینی تالاب ها برای بیش از یک میلیارد نفر در جهان
هم اکنون بخوانید

وی خاطرنشان کرد: اعتباربخشی به اسناد رسمی، یکی از محورهای مهم سند تحول است، متاسفانه انجام معاملات با اسناد عادی در سطح کشور و استان، متداول شده است در صورتی که سند رسمی ملاک قانونی برای جابجایی املاک است.

رئیس‌کل دادگستری قم در خصوص برگزاری انتخابات نیز بیان کرد: مقدمات برای برگزاری یک انتخابات باشکوه فراهم است و در این باره ستاد پیشگیری در دادگستری استان قم به منظور جلوگیری از تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.

وی گفت: هر نوع تخلف انتخاباتی اعم از سوءاستفاده کاندیداها از اموال عمومی، سوءاستفاده از جایگاه و مقام کاندیداها، سیاه نمایی علیه نظام و تخریب کاندیداها رصد و با آن برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا