سازمان ملل: بدون راهکار "دو کشوری" صلحی در خاورمیانه ایجاد نمی‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، رزماری دی‌کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و برقراری صلح اعلام کرد: امکان ندارد بدون دستیابی به راه حلی برای درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری صلح در منطقه محقق شود.

دی‌کارلو در نشستی در مقر سازمان ملل در خصوص وضعیت خاورمیانه از جمله مسأله فلسطین، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تنش در خاورمیانه افزایش یافته است که این امر ثبات فضای سیاسی در منطقه را تهدید می‌کند و درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها از این تنش‌ها دور نیست.

وی در ادامه افزود: سازمان ملل تاکید دارد که امکان ندارد بدون دستیابی به راه حلی برای درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری و قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل در این خصوص صلح در منطقه محقق شود.

دی کارلو نسبت به افزایش سطح بدبینی‌ها نسبت به امکان دستیابی به راه حلی برای درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها به ویژه میان نسل‌های جوان هشدار داد.

این مسئول سازمان ملل تصریح کرد: بر اساس یکی از نظرسنجی‌ها ۶۵ درصد از اسرائیلی‌ها و ۵۶ درصد از شهروندان فلسطینی امکان دستیابی به راه حل صلح را بعید می‌دانند.

دی‌کارلو در خصوص شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین، تاکید کرد: ساخت شهرک‌ها به موجب قوانین بین‌المللی غیرقانونی است و مانع دستیابی به روند صلح می‌شود.

آمار و ارقام اسرائیلی و فلسطینی نشان می‌دهد که حدود ۶۷۰ هزار شهرک‌نشین در شهرک‌های کرانه باختری و قدس شرقی در ۱۹۶ شهرک و ۲۰۰ کانون شهرک‌سازی سکونت دارند.

شهادت یکی از فرماندهان گروهان‌های قدس در غزه
هم اکنون بخوانید

پامپئو در ۱۸ نوامبر  ۲۰۱۹ اعلام کرد، واشنگتن دیگر شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری را برخلاف قوانین بین‌المللی نمی‌داند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا