ظرفیت انتقال روزانه گاز ۹۰۰ میلیون متر مکعب شد

به گزارش ایسنا، مهدی جمشیدی دانا با اشاره به پایداری مناسب شبکه گاز ایران با وجود کاهش دمای هوا و ماندگاری سامانه سرد در بخش عمده ای از استان های کشور، گفت: هم اکنون ظرفیت انتقال در شبکه گاز کشور به حدود ۸۵۰ تا ۹۰۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

وی با اشاره به توسعه هوشمندانه شبکه انتقال گاز ایران در طول پنج سال گذشته تاکنون، تصریح کرد: با ساخت و بهره‌برداری از خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار جدید، هم اکنون امکان انتقال و توزیع هرگونه افزایش تولید گاز در جنوب کشور فراهم شده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در شرایط فعلی، شرکت ملی گاز آمادگی انتقال روزانه ۷۵ میلیون مترمکعب افزایش تولید گاز فازهای جدید پارس جنوبی را دارد، بیان کرد: هر گازی که در حوزه پارس جنوبی و سایر میادین گازی کشور تولید شود، مشکلی برای انتقال آن وجود ندارد و به اصطلاح حبس گاز تولید شده در جنوب کشور نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: براساس اعتماد نو به نقل از برنامه‌های تعریف شده، پالایشگاه‌ها، شبکه انتقال و توزیع گاز را برای افزایش دریافت ۷۵ میلیون مترمکعب گاز از بالادست از آذرماه آماده کرده ایم.

به گفته جمشیدی دانا، تامین پایدار گاز بخش خانگی حتی در دورترین نقاط کشور اولویت اول و خط قرمز شرکت گاز است و با تلاش شبانه روزی همکارانم در صنعت گاز، تاکنون شاهد افت فشار یا قطعی گاز در این بخش نبوده ایم.

طبق اعلام شرکت ملی گاز ایران، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: با بهره مندی از افزایش تولید گاز فازهای جدید پارس جنوبی، حجم گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها افزایش می یابد.

جزییات رقم صادرات ایران به شرق اروپا
هم اکنون بخوانید

ثبت رکوردهای تاریخی مصرف گاز

وی با اشاره به ثبت رکوردهای تاریخی برای مصرف گاز خانگی، تاکید کرد: با وجود افزایش توان و ظرفیت تولید، انتقال و توزیع گاز مشترکان باید صرفه جویی در مصرف این حامل انرژی پاک را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: در روزهای گذشته شاهد مصرف حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی بوده‌ایم که در نوع یک رکورد تاریخی به شمار می آید.

جمشیدی دانا با بیان این‌که برای تولید، انتقال و توزیع این حجم گسترده گاز طبیعی در روزهای پیک مصرف، بهار و تابستان امسال پروژه‌های متعدد تعمیراتی در پالایشگاه‌ها، خطوط لوله، تاسیسات تقویت فشار و شبکه‌های توزیع گاز انجام شده است، اعلام کرد: برای انتقال یک مترمکعب گاز از جنوب به شمال کشور تاکنون سرمایه گذاری و هزینه‌های زیادی انجام گرفته و مشترکان باید در مصرف این حامل با ارزش انرژی مدیریت مصرف را جدی بگیرند زیرا هم اکنون سرانه مصرف گاز مشترکان خانگی و تجاری کشور چند برابر کشورهای سردسیر جهان است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + سه =

دکمه بازگشت به بالا