نجات تالاب‌های قم، راهکاری مهم در مقابله با گرد و غبار است

سید رضا موسوی مشکینی عصر امروز ۲۸ دی ماه در جلسه “مدیریت زیست بومی تالاب ها و گرد و غبار ” که به همراه مراسم افتتاح “ایستگاه سنجش ذرات معلق” در اداره کل مدیریت بحران استان قم برگزار شد عنوان کرد: احیا و نجات تالاب‌های قم، امری ضروری است و همه مدیران و مسئولان باید برای احیای تالاب‌های قم و مبارزه با گرد و غبار هم‌صدا باشند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم افزود: باید برای احیای تالاب‌ها، اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای جامع داشت و اقدامی مثبت و موثر رقم زد تا بتوان از تخریب و آلودگی تالاب‌ها جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: وظایف و تکالیف هر یک از دستگاههای اجرایی در آیین‌نامه جلوگیری از تخریب و آلودگی غیرقابل‌جبران تالاب‌ها به خوبی مشخص است و بای صیانت و حفاظت و احیای تالاب‌ها بر اساس این آئین‌نامه به طور جدی پیگیری شود.

موسوی مشکینی بیان کرد: نجات تالاب‌های قم، راهکاری مهم در مقابله با پدیده گرد و غبار است و می‌تواند اثرات مثبتی در حفظ محیط زیست و توسعه گردشگری استان قم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای احیای محیط زیست و نجات تالاب‌ها باید مسائل مهمی چون تامین حقابه و نیازهای آبی تالاب‌ها و همچنین حقابه رودخانه‌های استان قم در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: در حال حاضر با تلاش‌های انجام شده سه تالاب مهم در قم از جمله تالاب حوض سلطان، دریاچه نمک و مره در فهرست تالاب‌های قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور قرارگرفته است.

وی افزود: طبق این قانون ملی، خسارت‌های که به واسطه تخریب و آلودگی تالاب‌ها به دست می‌آید با کلیه فعالیت‌های مخرب در بالادست تالاب‌ها ارتباط دارد و قابل پیگیری است.

پایان دیدار پرسپولیس سپاهان با یک مرگ عجیب و ٢۴۵ مصدوم
هم اکنون بخوانید

موسوی مشکینی اظهار کرد: براساس این قانون هرگونه بهره برداری و اقدامی که منجر به تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب ها گردد، ممنوع است و مرجع تشخیص تخریب و آلودگی غیرقابل جبران، سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی در پایان ابراز خرسندی کرد: امید است با همت و تلاش مسئولان بتوان از تخریب تالاب‌های قم که در حفظ محیط زیست دارای آثار فراوانی است به طور جدی‌تری جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 12 =

دکمه بازگشت به بالا