دیدار هیات‌های ترکیه و روسیه در حاشیه کنفرانس برلین/اردوغان: توافق اس۴۰۰ تکمیل شد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، اردوغان در این نشست تاکید کرد: برقراری صلح در لیبی نیازمند برقراری آتش‌بس و توقف سیاست خصمانه خلیفه حفتر (فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی) است.

پوتین نیز در این نشست اظهار کرد: ترکیه و روسیه با دعوت به برقراری آتش‌بس در لیبی، گام بسیار مهمی برداشتند. نتوانستیم تمامی مشکلات مربوط به لیبی را در مسکو حل کنیم چرا که یکی از دو طرف از توافقنامه حمایت نکرد اما ما باید به راه ادامه دهیم.

رئیس جمهوری روسیه امروز برای شرکت در کنفرانس برلین درباره لیبی وارد پایتخت آلمان شد. در این کنفرانس کشورهای آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس، چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، مصر، امارات، الجزایر و کنگو و نیز فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی و خلیفه حفتر شرکت دارند. همچنین در این کنفرانس مسؤولان چهار سازمان بین‌المللی از جمله سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب حضور دارند.

اردوغان: توافق اس۴۰۰ تکمیل شد

رئیس‌جمهوری ترکیه در جریان دیدار با ولادیمیر پوتین در برلین تاکید کرد، روسیه و ترکیه “قاطعانه” توافق سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ را با وجود فشار خارجی تکمیل کردند. او در سخنانش گفت: ما سال گذشته را به لحاظ روابط دوجانبه بسیار خوب ارزیابی می‌کنیم. به رغم این فشار، ما قاطعانه توافق اس-۴۰۰ را تکمیل کرده‌ایم.

رجب طیب اردوغان همچنین بر اهمیت پروژه مشترک ساخت یک نیروگاه هسته‌ای در ترکیه تاکید کرد.

انتهای پیام

الکاظمی از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درخصوص رخدادهای تظاهرات‌ عراق خبر داد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا