علت افزایش آمار دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم

سیدجواد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اشاره به راه‌اندازی مدارس جدید اوتیسم در سطح کشور اظهار کرد: طبق طرح آمایش سرزمینی ۴۶ مدرسه اوتیسم در مناطق مختلف داریم، هرچند هنوز ۱۴ استان ما مدرسه اوتیسم ندارند و دانش‌آموزان در قالب ۲۰۰ کلاس ضمیمه ادامه تحصیل می‌دهند.

وی افزود: به  ۲۱۰ مدرسه استاندارد اوتیسم نیاز داریم و به همین علت با خیرین وارد گفت‌وگو شدیم و طبق توافقاتی که داشتیم کلنگ ساخت ۲۲۴ مدرسه در این  ۱۴ استان بر زمین زده خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش آمار دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم گفت: شمار مبتلایان به اوتیسم‌ در حال افزایش نیست. اوتیسم دارای درجات مختلف است و یک علت افزایش آمار دانش آموزان اوتیسم بهبود روند و ابزارهای شناسایی است. در واقع طیف اوتیسم افزایش نیافته بلکه ابزارها مدرن‌تر و شناسایی بهبود پیدا کرده است.

حسینی افزود: در حال حاضر  تدوین و ابلاغ سندجامع اوتیسم را هم در قالب رشد کمی و هم کیفی در دستورکار داریم تا همه دانش آموزان مبتلا به اوتیسم بتوانند تحت پوشش آموزش‌های استاندارد قرار بگیرند و بتوانیم متناسب سازی آموزش، محتوا و اجرا را انجام دهیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا تمام مبتلایان به اوتیسم، تحت پوشش آموزش قرار دارند؟ گفت: طرح سنجش بدو ورود به دبستان برای ثبت نام در کلاس اول الزامی است و تشخیص برای تمام آنها که در طرح سنجش شرکت می‌کنند انجام می‌شود. موردی نداریم که بگوییم دانش آموزی به دلیل کمبود فضا و معلم از تحصیل محروم می‌شود، اما خب به هرحال عده‌ای بازمانده از تحصیل هستند که ممکن است در بین آنها افراد اوتیسم نیز وجود داشته باشد.

تعطیلی ادارات، سازمان‌ها و بخش خصوصی در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه/برگزاری امتحانات دانشگاه و پایه داوزدهم
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا