چین: اتحاد ما با تایوان اجتناب ناپذیر است

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، تایوانی‌ها بار دیگر تسای اینگ ون را به عنوان رئیس‌جمهوری این جزیره خودگردان انتخاب کردند. او که تاکید دارد تایوان یک “کشور” مستقل است، شنبه با اکثریت آراء پیروز شد. چین روی حاکمیت تایوان ادعا دارد و آن را طبق اصل چین واحد جزو اراضی سرزمین اصلی چین می‌داند.

با این حال وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در پی پیروزی تسای اینگ ون در انتخابات تایوان اعلام کرد، هر کسی که به دنبال جدا نگه داشتن تایوان از چین باشد “بوی تعفنی را از خود تا ۱۰۰۰۰ سال بر جای می‌گذارد”؛ اصطلاحی که به معنی “بدنامی ابدی” است.

وزیر امور خارجه چین در این اظهاراتش حین سفر به آفریقا تاکید کرد: اتحاد میان چین و تایوان یک امر اجتناب ناپذیر تاریخی است.

این در حالی است که رسانه شینهوای چین نیز در سرمقاله‌ای تسای اینگ ون و حزبش را متهم به استفاده از “تاکتیکهای کثیف” از جمله توسل به اشاعه اخبار دروغ و به کاربردن سرکوب و ارعاب علیه مخالفانشان به منظور پیروز شدن در انتخابات کرد.

همچنین روزنامه گلوبال تایمز چین نیز علت پیروز شدن تسای اینگ ون در انتخابات تایوان را وجود تفرقه در حزب مخالف وی موسوم به حزب کومینتانگ که به چین نزدیک است، دانست.

انتهای پیام

کودتای ناکام در سودان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا