ارائه راه‌های اقناع افکار عمومی در حادثه هواپیمای اوکراینی از زبان خادمی

هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت شفافیت کامل و برخورد با خاطیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی بیان کرد: این که نظام صادقانه حقیقت را با مردم در میان بگذارد باعث می‌شود اعتماد مردم نسبت به نظام افزایش یابد. از سوی دیگر کتمان حقیقت از رسانه‌های داخلی منجر می‌شود تا مردم به رسانه‌های بیگانه روی بیاورند.

وی در ادامه اظهار کرد: آن چه که مشخص است این حادثه یک اتفاق بوده و در شرایط جنگی رخ داده است. ایران آمادگی حمله آمریکایی‌ها بود و همه پدافندهای هوایی کشور در حال آماده باش کامل بودند، اما متاسفانه اپراتور هواپیمای مسافربری را موشک کروز تشخیص داده و آن را زده است.

نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این یک اشتباه جبران ناپذیر است و در گام اول دولت و نظام باید از خانواده‌های آنها دلجویی کند و با مقصران این حادثه باید در مسیر قانونی برخورد شود. نمایندگان مجلس در جلسه غیر علنی با حضور سردار سلامی علت تاخیر در اعلام این حادثه را جویا شدند و آن چه که به ما پاسخ دادند این بود که قصد پنهان کردن از مردم را نداشتند؛ چرا که هواپیما خارجی بود و مسئله دارای بعد بین المللی هست، اما هدف پیدا کردن راه مناسب برای اعلام مردم بود.

وی در ادامه تاکید کرد: این که فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران  با شفافیت ماجرا را شرح دادند و عذرخواهی کردند گام مثبتی است؛ مسوولان باید در برابر خطاهای خود پاسخگو باشند. شفافیت می‌تواند از بروز خطاهای احتمالی در آینده  جلوگیری کند.

جمهوری اسلامی ایران الگوی استقلال و آزادی در سراسر جهان است/ آمریکا توانایی متوقف کردن برنامه هسته ای مسالمت آمیز ایران را ندارد/ از جنگ نمی‌هراسیم و در مقابل تهدیدها تسلیم نمی شویم
هم اکنون بخوانید

وی در ادامه با اشاره به راه‌های اقناع افکار عمومی بیان کرد: پذیرش صادقانه خطاها و تلاش برای جبران آن و یا به حداقل رساندن التیام خانواده‌ها می‌تواند در اقناع افکار عمومی موثر باشد. دلجویی از خانواده‌های آنها و برخورد با خاطیان باید صورت گیرد. باید کوشید تا از وقوع  مجدد حادثه جلوگیری شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا