ملتی که ستم‌پذیر است پَست و فرومایه است/ تقدیر از پاسخ کوبنده سپاه پاسداران به آمریکا

به گزارش ایسنا  آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس اخلاق پنجشنبه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و سردار سپهبد شهید سلیمانی بیان داشتند: شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی را ارج می‌نهیم از ذات اقدس الهی مسئلت می‌کنیم حشر ایشان و همراهان ایشان را با شهدای کربلا قرار دهد.

آیت الله جوادی آملی در بخشی از جلسه درس اخلاق خود با تقدیر از  پاسخ موشکی سپاه به پایگاه های آمریکا در پی شهادت سپهبد سلیمانی ابراز داشتند: ببینید به ما گفتند بجنگید با دشمن بیرون, بخواهید بجنگید سلاحتان آهن است, این بیگانه خواست اهانت کند, آسیب برساند به نظام اسلامی به عزیرترین سربازان و سپهبدهای ما, این شهید را از ما گرفته, این عزیزان ما هم با چهار تا موشک او را خفه کردند, این سلاح بیرونی است به نام آهن؛ که خدای سبحان از همه اینها بپذیرد, به همه قدرت عطا کند, عنایت عطا کند, جدّیت عطا کند, اینها شاگردان حضرت امیر هستند.

ایشان با بیان اینکه ملت نباید ستم پذیر باشد, اظهار داشتند:  شما این کلمه حَجَر را در نهج البلاغه در این آدرسش و فهرست کلمات نهج البلاغه ملاحظه کنید، حضرت فرمود: «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ» سنگ را از همان جایی که آمد برگردانید, حالا یک کسی به شما سنگ زد بگویید گذشت, عیب ندارد، نه! عیب دارد چرا عیب ندارد؟ ملت ستم‌پذیر نباشید آنکه ستم‌پذیر است پَست و فرومایه است این بیان نورانی است که فرمود: «لَا یَمْنَعُ الضَّیْمَ الذَّلِیلُ‏» «إحتمله» یعنی این بار را تحمل کرد فرمود ستم و استکبار را جز فرومایه کسی تحمل نمی‌کند. ملت عزیز که زیر بار ظلم نمی‌رود بیگانه هر جسارتی بخواهد بکند! «ضیم» با صاد ضاد یعنی ستم و ظلم. «احتمله» یعنی قبول کرد این بار را بُرد, تحمل کرد ستم را, استکبار را, تحمیل را, جز ملت پَست کسی تحمل نمی‌کند. این ملت ما این طور شد به لطف الهی هیچ تحمل کرد, عزیزانه انقلاب کرد, بعد درباره این جمله هم فرمود «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ» سنگ را از همان جایی که آمد فوراً برگردانید, سنگ‌خور نباشید, این عزیزان ما هم همین کار را کردند هنوز بدن مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی(رضوان الله تعالی علیه، سلام الله علیه و علی الشهداء)  را دفن نکردند این عزیزان جبران کردند, این دستور حضرت امیر است، فرمود «رُدُّوا» یعنی «رُدُّوا»! «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ» یک ملت سنگ‌خور نباشید، این می‌شود حسنه دنیا.

محمدصادق باطنى سرپرست شبکه کودک شد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا