حملات موشکی ایران ضربه به هیمنه آمریکا بود، نه به یک پایگاه نظامی/ آمریکایی‌ها از منطقه غرب آسیا و حوزه مقاومت فرار خواهند کرد


حملات موشکی ایران ضربه به هیمنه آمریکا بود، نه به یک پایگاه نظامی/ آمریکایی‌ها از منطقه غرب آسیا و حوزه مقاومت فرار خواهند کرد

یک نماینده مجلس گفت: آمریکا یک‌بار دیگر طعم کمترین واکنش نظامی جمهوری اسلامی ایران را چشید و این می‌تواند درس خوبی برایشان باشد که مراقبت کنند و قطع به یقین با این اتفاقی که افتاد و با حادثه‌ای که در عراق رقم زدند و حماقتی که کردند مطمئنا سربازان آمریکایی در منطقه خواب راحت نخواهند داشت.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌و‌گو‌ با پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا در بیان نظر خود از آخرین تحولات منطقه در پی جنایت آمریکا و پاسخ متقابل ایران به آن‌ها گفت: تقابل ایران و آمریکا بحث جدیدی نیست. ما بیشترین تقابل آمریکا را با ایران در زمان پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم. حتی زمانی که انقلاب شد این نگرانی وجود داشت که مشابه ۲۸ مرداد که آمریکا کودتایی را ترتیب داد، مجددا چنین دخالتی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دخالت آمریکا در جنگ ایران و عراق محرز بود، همچنین نقش آمریکا در تشکیل سازمان منافقین نیز آشکار بود. بعد از جنگ و سقوط صدام و با ایجاد داعش ما با فصل جدیدی از تروریسم در منطقه مواجه شدیم که آمریکا ترتیب داد و هدفش هم از هم پاشاندن حکومت‌های عراق و سوریه و لبنان و حتی ایران بود. نقش آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن مردم یمن نیز نقشی بارز است.

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ایران نیز تماما مقابل طرح‌های ناامن کننده آمریکا ایستاده است و این اقدامات جمهوری اسلامی ایران نیز در منطقه و در مبارزه با تروریست‌های داعشی برای همه دنیا مشخص بود و ما با دعوت دولت‌های رسمی و قانونی سوریه و عراق در کنار نیروهای مسلح این کشورها با این تروریست‌ها مبارزه می‌کردیم و همیشه هم می‌گفتیم که آمریکا پشتیبان این تروریست‌ها است و خودشان نیز بعضا در رودررویی با یکدیگر در زمان انتخابات این را اقرار می‌کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان یزد خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی قهرمان مبارزه با داعش بود. ایشان علاوه بر مبارزه با داعش با توطئه‌هایی که آمریکا هم در منطقه داشت مبارزه می‌کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری ایشان هم شجاعانه و هم مدبرانه عمل می‌کرد. دیگر قهرمان این عرصه نیز ابومهدی المهندس بود که او نیز در عراق نماد مبارزه با تروریسم بود.

وی با اشاره به اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی و همراهان او گفت: آمریکا این اواخر از برجام خارج شد و یک جنگ روانی علیه ایران ترتیب داد، از سوی دیگر جنگ اقتصادی را کلید زد و بیشترین فشارها را به جمهوری اسلامی ایران آورد. این چند اقدامی که آمریکا علیه ما انجام داد به این دلیل بود که می‌دانست تنها مانع اساسی برای پیاده سازی نقشه سلطه‌طلبانه‌اش در منطقه خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران است درنتیجه سعی می‌کرد تا حد امکان با فشار آوردن به ایران ما را در مبارزه با تروریسم ضعیف کند یا حکومت‌های منطقه مثل عراق و سوریه را تا حد امکان به سمت فروپاشی ببرد تا به هدف خود برسد.

نماینده مردم تفت و میبد در ادامه گفت: اما ایران خیلی مقتدرانه جلوی توطئه آمریکا ایستاد و درنتیجه آمریکا در دست‌یابی به این هدف شوم خود ناکام ماند. آمریکا سعی کرد ضمن اینکه فشار حداکثری در حوزه اقتصادی و دیپلماسی را برای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران ترتیب می‌دهد درگیری‌ها و شورش‌هایی را در کف خیابان شکل دهد که به این ترتیب ما چند کشور را به سمت فروپاشی ببرد. این کار را در لبنان کرد در عراق هم کرد و در جمهوری اسلامی هم بر سر موضوع افزایش قیمت بنزین انجام داد.

پیام تسلیت آیت‌الله جنتی در پی درگذشت حجت‌الاسلام زرگر
هم اکنون بخوانید

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اتفاقات عراق طی چند ماه گذشته و دامن زدن آمریکا بر آن گفت: ما حتی رسما اعلام کردیم که پشت پرده آتش زدن کنسولگری جمهوری اسلامی ایران همین آمریکایی‌ها بودند. بعد از اینکه آمریکا یکی از فرماندهان ارشد حشدالشعبی را چندی پیش از ترور ابومهدی مهندس شهید کرد دیگر خشم مردم عراق برانگیخت و آن‌ها به سمت سفارت آمریکا راه افتادند.

وی افزود: اینکه مردم عراق وارد محدوده سفارت عراق شدند نهایتا یک بی‌اعتباری برای آمریکا ایجاد کرد و بسیار هم بی‌اعتبار شده بودند. تصور کردند که باید این بی‌اعتباری را به شکلی جواب دهند و ترامپ نیز برای این کار احمقانه‌ترین تصمیم را گرفت و مشاوران او نیز بی‌تاثیر نبودند و نهایتا با این تصمیم خود دوتن از قهرمانان مبارزه با داعش و تروریسم را در فرودگاه هدف قرار دادند و ابتدایی‌ترین اصول حقوق بین‌الملل را نقض کردند. آمریکا با این کار خود حاکمیت عراق و منشور ملل متحد را نقض کرد و جنایت جنگی را مرتکب شد و یکی از مقامات عالی‌رتبه نظامی کشور که محبوبیت ویژه‌ای هم نزد مردم داشت را به شهادت رساند و ترامپ و آمریکا در یک کلام خشم و نفرت جاودانه‌ای را برای خود خرید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: آمریکا فکر کرد اگر دو تن از قهرمانانی که در مقابله با اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایش هستند را به شهادت برساند دست و بالش در منطقه باز می‌شود و دیگر کسی با آن‌ها مبارزه نخواهد کرد و نقش جمهوری اسلامی ایران کمرنگ خواهد شد، فکر کردند نیروهای آمریکایی دست‌شان در سوریه باز خواهد شد و دیگر کسی جرات مبارزه با آن‌ها را نخواهد داشت. این تحلیل ترامپ بود.

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: می‌توان گفت بعد از اینکه ترامپ این کار را کرد و موج انتقام خواهی از طرف مردم شروع شد و جمهوری اسلامی می‌خواست انتقام بگیرد تصمیم گرفت ما را بترساند و جنگ روانی راه انداخت که در صورتی که شما اقدامی کنید من جنگ را شروع می‌کنم و ۵۲ نقطه کشورتان را می‌زنم و خواست با این جنگ روانی و بچه‌گانه خود جمهوری اسلامی ایران را از هرگونه واکنش بر حذر دارد و بترساند. تصورش این بود که جمهوری اسلامی ایران خواهد ترسید ولی همانطور که شورای عالی امنیت ملی پیش از این اعلام کرده بود در زمان و مکان مناسب پاسخ کوبنده داده شد.

نماینده مردم تفت و میبد تاکید کرد: به نظر من همانطور که مقام معظم رهبری هم گفتند اگرچه این اقدام کافی نبود اما بسیار پرقدرت بود و اقتدار و شجاعت ایران را نشان داد. این را نشان داد که ایران مادامی که در حال دفاع است از جنگ باکی ندارد. اگر به جمهوری اسلامی ایران حمله شود پاسخی خواهیم داد که پشیمان کننده خواهد بود و در این قضیه نیز ما در همان کشور و از همان پایگاهی که ضربه خورده بودیم مقتدرانه و غافلگیر کننده پاسخ دادیم.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد/ بررسی احکام بودجه سال ۱۴۰۰ در دستورکار
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: ترامپ تصور می‌کرد با این جنگ روانی می‌تواند ایران را بترساند اما تصور اشتباهی از دستگاه تصمیم‌سازی جمهوری اسلامی ایران دارد. تصور او این است که ایرانی‌ها ممکن است همچون کشورهای عربی در واکنش نشان دادن خیلی ترس داشته باشند اما ایران کشور مستقلی است و آوازه استقلال جمهوری اسلامی ایران را همه کشورهای منطقه و جهان شنیده‌اند درنتیجه اراده مردم به همین شکل به منصه ظهور رسید و این ضربه به نیروهای آمریکایی زده شد و به نظر من جایگاه آمریکا به شدت متزلل شد چون این ضربه فقط به یک پایگاه نبود بلکه این ضربه به هیمنه آمریکا بود.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با این اقدام خود خیلی قاطع گفت وقتی در عراق یک ضربه به ما می‌زنید ما هم در همان عراق به شما در مهمترین پایگاه نظامی‌تان ضربه‌ای خواهیم زد به نحوی که از حفاظت خود عاجز خواهید بود، چه رسد به اینکه این پایگاه را دست‌آویزی قرار داده‌اید تا با آن امنیت منطقه را تامین کنید. ما در حقیقت چشم شیر را مورد هدف قرار دادیم و این ضربه به نیروهای آمریکایی بسیار مقتدرانه و کاری بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این اقدام ایران می‌تواند مبنایی باشد برای تصمیمات بعدی آمریکایی‌ها در هرگونه واکنشی که بخواهند نشان دهند. آمریکا یک‌بار دیگر طعم کمترین واکنش نظامی جمهوری اسلامی ایران را چشید و این می‌تواند درس خوبی برایشان باشد که مراقبت کنند و قطع به یقین با این اتفاقی که افتاد و با حادثه‌ای که در عراق رقم زدند و حماقتی که کردند مطمئنا سربازان آمریکایی در منطقه خواب راحت نخواهند داشت.

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور نیز بیان کردند این سیلی بود و انتقام گرفتن چیز دیگری است؛ ولی آمریکایی‌ها باید از منطقه بیرون بروند. آمریکایی‌ها دیگر خودشان متوجه شدند که در استراتژی خود در منطقه مثل دفعات قبل دچار اشتباه بودند و در نهایت وارث یک استراتژی شکست خورده‌ای هستند و با این اقدامی که انجام دادند میخی را بر تابوت استراتژی خود در منطقه زدند و قطعا در غرب آسیا نمی‌توانند در درازمدت بمانند و در کوتاه مدت در کشورهای محور مقاومت ازجمله در عراق و سوریه نمی‌توانند به حضور خود ادامه دهند.

دهقانی فیروزآبادی گفت: نیروهای آمریکایی بدون اجازه دولت سوریه در این کشور حضور دارند که یک نوع اشغال‌گری است و در عراق نیز به جهت مصوبه پارلمان عراق الان حضور آمریکایی‌ها غیر قانونی تلقی می‌شود درنتیجه بعد از این هم خواهید دید که این‌ها در کشوری که دارای تاریخ پر افتخاری مثل عراق است نمی‌توانند حضور داشته باشند. در یک کلام این‌ها از منطقه غرب آسیا و حوزه مقاومت فرار خواهند کرد. به نظر من آن توییتی که مقام معظم رهبری ارسال کردند و «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» نوشتند یعنی شروعی است برای شکست مفتضحانه آمریکا در منطقه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا