مجوز فعالیت ۸۹ آزمایشگاه متخلف باطل شد

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان استاندارد، نیره پیروزبخت با تاکید بر اینکه در صورت مشاهده و احراز تخلف کوتاه نمی آییم گفت: ۳۰۰۰ آزمایشگاه با سازمان ملی استاندارد ایران همکاری دارند که لازم است هماهنگی و دقت بیشتری نسبت به گذشته بین ما و بخش خصوصی صورت گیرد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: در چند ماه اخیر به علت تخلف محرز شده، مجوز فعالیت ۸۹ آزمایشگاه به حالت تعلیق درآمد و ابطال شد.

وی خطاب به اعضای انجمن آزمایشگاههای همکار تصریح کرد: یکی از مولفه های فعالیت شما ارزیابی انطباق است که این موضوع جزو محورهای اصلی سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد.

پیروزبخت، اعضای انجمن را تشویق به مطالعه عمیق و تخصصی قانون جدید سازمان ملی استاندارد ایران کرد و افزود: براساس این قانون جایگاه بخش خصوصی به خوبی مشخص و ترسیم شده است و ما طبق ضوابط و قوانین وضع شده در این قانون پیش می رویم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران درخصوص افزایش میزان تعرفه کارمزد خدماتی که جزو خواست همه اعضا بود اظهار داشت: میزان تعرفه در مقطعی از زمان که لازم بود افزایش یافته و اکنون هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ تعرفه وجود ندارد.

تغییر در نرخ تعرفه فقط افزایشی نخواهد بود

وحید مرندی مقدم، معاون نظارت براجرای استاندارد نیز در سخنانی گفت: تایید صلاحیت سازمان، اعتباری است که به آزمایشگاههای همکار داده شده و باید به نحو شایسته ای از این فرصت ایجاد شده استفاده کنید.

وی با تاکید بر اینکه دامنه فعالیت خود را گسترش دهید گفت: تغییر در نرخ تعرفه فقط افزایشی نخواهد بود بلکه در برخی موارد کاهش خواهد داشت.

اصفهان مقصد بعدی عرضه مستقیم محصولات پر مصرف دیزلی شرکت نفت ایرانول
هم اکنون بخوانید

معاون نظارت بر اجرای استاندارد اعلام کرد: به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی ارتباط بین آزمایشگاه و واحد تولیدی حذف می شود و تمامی فرآیند آزمون و کالیبراسیون از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و بصورت سیستمی دنبال می شود.

در ادامه این نشست مسلم بیات، معاون ارزیابی کیفیت نیز بر لزوم بهبود عملکرد آزمایشگاههای همکار تاکید و پاسخگوی سئوالات مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست که جمعی از مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران نیز حضور داشتند، اعضای انجمن پیشنهادات ، نظرات خود را ارایه و بسته حمایتی از آزمایشگاههای همکار تنظیم و به سازمان ملی استاندارد ایران ارایه داشتند که مقرر شد این بسته حمایتی بررسی و نتیجه آن در آینده نزدیک اعلام شود.

سایر مسئولان حاضر در این نشست پاسخگوی سئوالات مطرح شده اعضای انجمن آزمایشگاههای همکار بودند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + شش =

دکمه بازگشت به بالا