آلودگی هوا و احتمال ابتلا به شیزوفرنی

به گزارش ایسنا، آلودگی هوا بی تردید بر سلامت جسم و روان تاثیر می‌گذارد و نتایج یک مطالعه جدید، نشان‌دهنده یکی دیگر از پیامدهای آلودگی هوا برای سلامت روان است. در بررسی جدید آمده است کودکان در حال رشد که در معرض سطح بالایی از آلودگی هوا قرار دارند بیشتر احتمال دارد به بیماری شیزوفرنی دچار شوند.  

«هنریئت تیستد هورسدال» از متخصصان ارشد این مطالعه از دانمارک گفت: هرچه سطح آلودگی هوا بالاتر باشد احتمال ابتلا به بیماری شیزوفرنی نیز بیشتر می‌شود. به ازای هر ۱۰ میکروگرم بر متر مکعب افزایش میانگین روزانه آلودگی هوا، خطر ابتلا به این عارضه روانی حدود ۲۰ درصد بیشتر می‌شود. همچنین کودکانی که در معرض بیش از ۲۵ میکروگرم بر متر مکعب از آلودگی هوا قرار دارند نسبت به اطفالی که در معرض کمتر از ۱۰ میکروگرم بر متر مکعب از آلودگی هوا قرار دارند ۶۰ درصد بیشتر احتمال دارد با خطر ابتلا به بیماری شیزوفرنی روبرو شوند.

به گفته متخصصان در عین حال خطر ابتلا به بیماری شیزوفرنی در صورت وجود پیش زمینه ژنتیکیِ ابتلا به این بیماری، افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، در این مطالعه در مجموع ۲۳ هزار و ۳۵۵ نفر حضور داشتند که ۳۵۳۱ نفر از آنان به بیماری شیزوفرنی مبتلا شدند. اگرچه یافته‌های بدست آمده نشان دهنده افزایش خطر ابتلا به شیزوفرنی با میزان قرار گرفتن افراد در معرض آلودگی هوا در دوران کودکی است اما نمی‌توان در مورد علت این رابطه اظهارنظر کرد و لازم است تحقیقات بیشتری در این رابطه انجام شود.

انتهای پیام

جهان پیرامون ما چه رنگی است؟
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا