درخواست ایران از ایکوموس جهانی

به گزارش ایسنا، در پی توییت تهدیدآمیز دونالد ترامپ و تکرار آن،مهدی حجت در نامه‌ای به مدیرکل ایکوموس جهانی و رؤسای کمیته‌های ملی نوشت:‌ «مطلع هستید، اخیراً رئیس جمهور آمریکا در توییتی ایران را تهدید کرده است: «۵۲ نقطۀ ایران را نشانه گرفته‌ایم، برخی با اهمیت بسیار زیاد برای ایران و فرهنگ ایرانی، و این هدف‌ها و خود ایران، به سرعت و به سختی مورد حمله قرار خواهند گرفت». اگرچه این تهدید آشکارا خلاف قوانین بین‌المللی و معاهدات یونسکو است، انتشار این توییت و اصرار رئیس جمهور آمریکا بر آن در توییت‌های بعدی خود، توجه و نگرانی جهانی را برانگیخته است.

این گونه اظهارات ناگزیر پیامدهای فاجعه‌باری برای فرهنگ و میراث فرهنگی بشر در پی خواهد داشت، لذا لازم است کلیه افراد و نهادهای مسئول موضعی مناسب در قبال آن اتخاذ کنید.»

ترامپ در نخستین توییت خود نوشته بود:‌«ایران با جسارت زیاد درباره حمله به منافع آمریکا سخن می‌گوید، اگر ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکایی حمله کند، ۵۲ سایت ایران، با ارزش بالا و با اهمیت برای فرهنگ ایران – به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شدند- هدف قرار می‌گیرند.»

او یک روز بعد تهدید خود را با این جملات تکرار کرد: «آنها مجاز به کشتن مردم ما هستند. آنها مجاز هستند که مردم ما را شکنجه کرده و مورد آزار و اذیت قرار دهند. آنها مجاز به استفاده از بمب‌های کنار جاده‌ای و منفجر کردن مردم ما هستند اما ما اجازه نداریم مراکز فرهنگی آنها را لمس کنیم؟ نه اینطور نمی‌شود!»

انتهای پیام

ارائه اقلام غذایی به هیات‌ها در فروشگاه‌های شهروند و اتکا
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا