بن علوی: مطمئن هستم ایران در راستای امنیت گام برمی‌دارد

به گزارش ایسنا ، وزیر امور خارجه عمان صبح روز سه شنبه  در سخنان خود در مراسم افتتاحیه مجمع گفت‌وگوی تهران که در مرکز مطالعات وزارت امورخارجه برگزار شده است ، گفت :  ابتدا به برادر عزیزم محمدجواد ظریف  به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی تسلیت عرض می‌کنم.
وی ادامه داد: ما اکنون در مصیبت بزرگی هستیم که همه را تحت تاثیر قرار داد. سردار سلیمانی خدمات زیادی داشت و از خداوند می خواهیم او را گرامی بدارد و همچنین همه شهدا را رحمت کند.
وی افزود: خوشحال هستم که در این تلاش مشترک «مجمع گفت‌وگوی تهران» به منظور تحقق امنیت و صلح در منطقه  شرکت می‌کنم و مطمئن هستم ایران در راستای امنیت گام برمی‌دارد و دائما این تلاش ها را انجام داده و ما در پادشاهی عمان با این کشور  در این زمینه شریک هستیم و این همکاری تاکنون مهمترین اقدامات را محقق کرده است.
بن‌علوی گفت: بنابراین این تلاشی است که تحقق پیدا کرده و اگر حکمت رهبر ایران نبود محقق نمی شد و ما معتقد هستیم که این تلاش و این حکمت همچنان ادامه دارد.

این دیپلمات عالی رتبه عمانی افزود :  آنچه ما با آن روبرو هستیم در آینده با حکمت و درایت رهبری ایران محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: در تماس که آمریکایی ها دائما  با ما دارند و به دنبال کاهش تنش هستند همه ما دوشادوش تلاش خواهیم کرد که به این منطقه برای برپایی ثبات حقیقی کمک کنیم.
در ادامه این نشست ، یوسف‌بن علوی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توانیم صلح را در منطقه مستقر کنیم، گفت: این یکی از مهمترین سوالات است و سوالی است که ما امروز برای یافتن پاسخ آن دور هم جمع شدیم.
 وی ادامه داد :  واقعیت آشکار این است که ما باید از امکاناتی که داریم برای آشنایی با مشکلاتمان استفاده کنیم. مشکلات ما در کشورهایمان نگران‌کننده است. پس اول باید مشکلات را بشناسیم.

اعضای کمیسیون آموزش تصمیم‌گیری درباره تعویق کنکور را بر عهده ستاد ملی کرونا گذاشتند
هم اکنون بخوانید

وی افزود : ما این مشکلات و دلایل آن را درک می‌کنیم که ناشی از اتفاقات یک قرن گذشته و بعد از جنگ جهانی دوم است و سخت ترین مشکل ما مردم فلسطین هستند. 

این دیپلمات ارشد عمانی افزود : ما امروز یادآور می‌شویم که تشکیل کشور فلسطین یک ضرورت اساسی است که در غیر این صورت مشکلات ما ناشی از تروریسم  پایان نخواهد پذیرفت.
بن علوی  با بیان که  وجود غرب در منطقه ما به سال‌ها پیش برمی‌گردد و دلیل آن هم استعمار بوده که دیگر پایان پذیرفته است خاطرنشان کرد:  آنها همچنان به دلیل منافعی که در آب‌های منطقه ما وجود دارد، حضور دارند.

وی به برخی از بحران های موجود در منطقه اشاره کرد و افزود :  ما باید به توافق برسیم که چه طور با هم و جهان کنار بیاییم ، این چیزی است که ما تلاش می کنیم محقق شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا