افزایش ملاحظات امنیتی در فرودگاه‌ها و سفارت آمریکا در آرژانتین

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، “آگوستین روسی” وزیر دفاع آرژانتین به رسانه‌های این کشور گفت: دولت آرژانتین اقدامات امنیتی فرودگاه‌ها، مرزها و سفارت آمریکا در بوئنوس آیرس را افزایش داده است.

آرژانتین که سابقه اختلاف با ایران را در کارنامه دارد، تصمیم گرفته است سطح هوشیاری خود را در این روزهای پس از حمله پهپادهای آمریکایی به شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نظامی ایرانی در عراق و در پی ترس جهانی از انتقام ایران بالا ببرد.

“آگوستین روسی” وزیر دفاع آرژانتین به سایت خبری “Infobae” گفت: به‌دلیل سابقه تاریخی، آرژانتین باید برای این نوع درگیری در سراسر جهان هوشیار باشد.

در دو حمله در آرژانتین در دهه ۱۹۹۰ بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند. در سال ۱۹۹۲، سفارت رژیم غاصب اسرائیل در بوئنوس آیرس با یک خودروی بمب‌گذاری شده مورد حمله قرار گرفت و باعث کشته شدن ۲۹ نفر شد. دو سال بعد یک کامیون حامل مواد منفجره در خارج از مرکز اجتماع یهودیان آمیا منفجر شد و ۸۵ نفر کشته شدند. دادگاه‌های آرژانتین ایران را مقصر دانستند. اما هیچ‌کس در این دو پرونده محاکمه نشد. ایران همواره نقش داشتن در هر دو حمله را تکذیب کرده است و این اتهامات را نتیجه لابی‌های صهیونیستی خوانده است.

انتهای پیام

لبنان دست داشتن اسرائیل در انفجار صیدا را تایید کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا