تندگویان: محبوبیت سردار سلیمانی محدود به یک پهنه، دین و مذهب نیست

محمدمهدی تندگویان ضمن حضور در مراسم وداع با پیکر شهید سردار سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه موضوع شهید سلیمانی فقط مربوط به ایران و ایرانی بودن نیست، اظهار کرد: همین الان هم کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان و یمن همگی حس می‌کنند فرماندهی بزرگ را از دست داده‌اند. ایشان هم به هرحال یک شخصیت سیاسی بود که هم از هوش سیاسی بالایی برخوردار و هم وحدت بخش بود. هرجایی که ایشان می‌رفت، وحدت را برای آن کشور و منطقه به ارمغان می‌آورد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: اقوام، عشیره‌ها، قبیله‌ها و … در راستای مبارزه با گروه‌های معاند به ویژه داعش دور ایشان جمع می‌شدند. همه دنیا ایشان را به عنوان یک فرمانده می‌شناختند.

تندگویان با بیان اینکه محبوبیت سردار سلیمانی یک محبوبیت قلبی است، اظهار کرد: مردم در قلبشان حس می‌کنند، کسی که از وجود خودشان بوده را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: وقتی ما درباره یک انسان با اخلاق و بزرگ صحبت می‌کنیم همین موضوع تولید وحدت و هم دلی می‌کند. همین الان در فضای مجازی می‌بینید که جوانان ایران و حتی خارج از کشور بدون روابط خاصی با یک گروه، حزب یا مذهب باشد در این موضوع کنار هم هستند و شهادت سردار سلیمانی برایشان سخت و گران تمام شده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: همه این جوانان در مورد این موضوع در حال نشان دادن تنفر خودشان از آمریکا هستند و کشورهای اروپایی حتی سران آنها، کشورهای شرق آسیا و … این کار آمریکا را اقدامی بی شرمانه و پست می‌دانند. این موضوع یک موضوع جهانی است و فقط کسانی که انسان نیستند این موضوع را درک نمی‌کنند.

طرح پاریس برای منع عبور خودروها از مرکز شهر
هم اکنون بخوانید

تندگویان ادامه داد: آمریکا همیشه در معادلاتش اشتباه کرده است به ویژه در رفتار با جمهوری اسلامی از قبل انقلاب تا همین الان همیشه برداشتش از ایران و رفتار ایرانی غلط و اشتباه بوده و این بار فکر می‌کنم بزرگترین اشتباهش را انجام داد. این موضوع نشان می‌دهد الان آمریکا ابله‌ترین رئیس جمهور تاریخ کشورش را دارد و مردم آمریکا باید به خاطر روزهایی که این رئیس جمهور برایشان به وجود آورده متاسف باشند و نتیجه اش را به زودی در سراسر دنیا خواهند دید.

وی افزود: موضوع حق محفوظ ایران برای انتقام موضوعی نیست که فقط به مرزهای ما برگردد و به نظرم آمریکا دیگر امنیتش را در کل دنیا از دست می‌دهد و این موضوعی نیست که به راحتی فراموش شود. آمریکا اعتبارش را در دنیا از دست داده، یک تروریست شناخته شده است که خیلی ابلهانه به کارهای تروریستی اش افتخار می‌کند اما هیچ حقوقدان، فرد نظامی و …در دنیا این مدل برخورد را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا