مدیون مجاهدت تبلیغی حضرت زینب(س) هستیم

به گزارش ایسنا، آیت الله تحریری- تولیت حوزه علمیه مروی- در این همایش با اشاره به عرصه‌های مختلف امر تبلیغ از سخنرانی، بحث‌های علمی تا مشاوره‌هایی که انسان به دیگری می‌دهد، همه را موقعی موفق دانستند که همراه با تبلیغ عملی باشد.

وی افزود: اساسا محور تبلیغ منحصر به مردان نیست؛ همانگونه که سایر عرصه‌های کمالات انسانی به مردان و اشخاص، منحصر و محدود نمی‌شود. این جایگاه خلیفه الله و جانشینی خدا حق همه انسان‌هاست و مرد و زن نمی‌شناسد.

آیت الله تحریری ادامه داد: برای امر تبلیغ دو محور اساسی باید مد نظر قرار گیرد؛ تبلیغ رسالات الهی و خشیت از ذات اقدس خداوند. انجام دادن رسالت الهی فقط یک راه دارد و آن راه صراط مستقیم است و لازمه رسیدن به آن یک التزام عملی است. خشیت از ذات اقدس الهی نیز به درک عظمت دین خداوند نیاز دارد و هرچه قدر معرفت انسان مبلغ به خدا بیشتر باشد، این حالت خشیت نسبت به خدا نیز بیشتر خواهد شد.   انسان مبلغ باید به بلوغ فکری و روحی رسیده باشد تا درک درستی از آیات خدا داشته و به طور درست آن‌ها را به دست انسان های دیگر برساند.

حجت الاسلام و المسلمین قمی- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی- نیز با حضور در این مراسم گفت: ذهنیت جامعه درباره زن، با تفکرات اصیل اسلامی که نزد امام و رهبری می‌یابیم، فاصله بسیاری دارد. دشمن سرمایه گزاری عظیمی برای بهره‌مندی و سواستفاده از زنان جامعه به عنوان عاملی قدرتمند، کرده است و به همین جهت مسئولیت عالمان فاضله و مبلغات بیش از گذشته است.

کشف ظرف سفالی هزاره اول قبل از میلاد در طارم
هم اکنون بخوانید

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خطاب به مبلغات جلسه افزود: همه مبلغین و مبلغات باید با انس و صمیمیتی که با مخاطبان خود برقرار می‌کنند، درد و مساله واقعی آن‌ها را شناسایی کرده و در رفع آن کوشا باشند. استقامت و صبر بر اساس آیات قرآن دو رکن اساسی در تبلیغ است که مبلغات باید به این دو اصل توجه کنند.

وی در ادامه گفت: همه ما مدیون مجاهدت تبلیغی حضرت زینب(س) هستیم و ما به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه خودمان می‌دانیم که حامی و خادمی کوچک برای شما عزیزان باشیم.

حجت الاسلام سهرابی- مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران- نیز در این همایش گفت: عنوان رهبران نهضت در بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مدام مورد تاکید قرار گرفته است. این جملات مبانی هستی شناسانه دارد و بر اساس باورعای عمیق دینی بیان شده است. باور بنده بر این است که ما همچنان به شکل مناسبی نتوانسته‌ایم این جملات را محقق کنیم. ما امیدواریم این همایش طلیعه محقق کردن این باور در صحنه عمل باشد. آنچه ما از مکتب امام (ره) فهمیده ایم، این است که بانوان قلب جامعه هستند.

وی افزود: اگر بانوان جامعه آرمانی را انتخاب کردند، آن آرمان در جامعه فراگیر می‌شود و جامعه به سمت آن حرکت می‌کند. به عنوان مثال اگر شما در شرایط اقتصادی فعلی صبر کردید، جامعه نیز صبور خواهد بود. رهبری بانوان در جامعه اسلامی، رهبری عواطف است. شما هستید که عواطف و تمایلات را به سوی هدف بالایی هدایت می‌کنید.

در انتهای همایش از سه کتاب آیت الله تحریری”طریق سعادت، گام‌های آغازین سلوک و منشور بزرگ” با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد.

نشست نظام‌سازی سیاسی در انقلاب اسلامی در نمایشگاه قرآن برگزار شد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا