از نگرانی اتمام ذخیره دارویی MPS تا پاسخ به ندادن بسته معیشتی به برخی خانوارها

به گزارش ایسنا، ‌سرویس اجتماعی ایسنا امروز ۱۱ آذر ماه ۵۰ خبر را منتشر کرده است که تیتر برخی از مهم‌ترین اخبار تحریریه اجتماعی ایسنا در  روز چهارشنبه در ادامه می‌آید که با کلیک روی آن‌ها می‌توانید به متن کامل خبر دسترسی داشته باشید:

اعلام چرایی ندادن بسته معیشتی به برخی خانوارها، هفته آینده

حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی اعلام کرد.  از بین متقاضیانی که درخواست بسته حمایت معیشتی داشتند، دو میلیون و ۶۵۱ هزار نفر شرایط برخورداری از بسته را ندارند که از هفته آینده این امر به آنها اطلاع رسانی می‌شود و می‌توانند وارد سایت شده و علت عدم برخورداری از بسته را ببینند.

وی با بیان اینکه از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار درخواست یونیکی ثبت شده در کددستوری *۶۳۶۹#، در مجموع سه میلیون و ۷۰ هزار و ۵۳۱ نفر شرایط بررسی اطلاعات مالی شان را از سوی دولت پذیرفتند که اطلاعات آنها به صورت سیستمی بررسی شد.

ذخیره دارویی MPS در حال اتمام / آمریکا تولیدکننده انحصاری این دارو در جهان

دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو  در حساب توییتری خود با اشاره به عدم عرضه داروهای بیماران MPS از سوی شرکت آمریکایی به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، ‌گفت: قرار بود داروهای بیماران MPS  از سوی شرکت آمریکایی تولیدکننده این دارو، ‌تامین شود که به دلایل مختلف، به دنبال تحریم‌ها، ‌مستقیما بیماران ایرانی MPS را به نوعی مورد تحریم قرار داده و این دارو را در اختیار ما قرار نداده‌اند.

وی افزود: به‌طوری که شاید در روزهای آینده عملا ذخیره دارویی ما در حوزه بیماران MPS صفر شود. در این زمینه پیش از این هم هشدار داده بودیم و وزیر بهداشت هم اخیرا به دبیرکل سازمان بهداشت جهانی نامه زدند و درباره این رفتار غیر انسانی و خلاف موازین بین‌المللی که به نوعی حیات و زندگی بیماران مبتلا به MPS را تحت تاثیر قرار می‌دهد، هشدار دادند.

زمان بازپرداخت خسارات در قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش از اجرای قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان با تعهدات و خدمات جدید خبر داد و گفت: قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان از دی ماه آغاز می‌شود و ۵۰۰ مرکز جدید را به فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه اضافه کردیم. سطح خدماتی که ارائه می‌شود را نیز افزایش دادیم.

وی با اشاره به اقداماتی که از زمان ورودش به آموزش و پرورش انجام داده است اظهار کرد: تقریبا در طول همین مدت کوتاه، خدمات خوبی ارائه شده است به عنوان مثال طرح رتبه‌بندی معلمان اجرا شد و با این طرح به طور متوسط حدود ۴۲۰ هزار تومان به حقوق مشمولان افزوده می‌شود. برای مسکن فرهنگیان نیز اقدام کردیم. همچنین به حقوق معلمان تمام وقت نیز ۱۷ درصد اضافه شده است.

وضعیت ذخایر تجهیزات پزشکی در کشور

ابوالفتح صانعی- رییس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی با بیان اینکه شرکت‌های تجهیزات پزشکی از بیمارستان‌ها بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان طلب دارند،‌ گفت: از طرفی کمپانی‌های خارجی به دلیل طلب‌هایی که در گذشته از ما داشته‌اند، ممکن است پولی را که با مشکلات فراوان انتقال می‌دهیم، بابت طلب قبلی‌شان برداشت کرده و تجهیزات پزشکی به ما ندهند.

وی افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی بخشی از کالاها از طریق بودجه وزارت بهداشت تامین می‌شود و بخشی از آن‌ها تحت پوشش بیمه قرار دارند. بنابراین حتما مابه‌التفاوت تبدیل ارز دولتی به ارز نیمایی باید ردیف بودجه‌ای داشته باشد تا ما مطمئن باشیم که مراکز درمانی از عهده پرداخت خریدهای تجهیزاتی‌یشان برمی‌آیند. در غیر این صورت گرفتار می‌شویم. در وضعیت فعلی هم که تجهیزات پزشکی با ارز ۴۲۰۰ تومانی فروخته‌ایم، مطالبات‌مان تأخیر یکساله دارد و حتی از سال ۱۳۹۶ هم برخی طلب‌هایمان باقی مانده است.

آغاز عملیات اجرایی نخستین ایستگاه خط١٠ مترو؛ به‌زودی
هم اکنون بخوانید

ورود سامانه بارشی به کشور

 صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش باران در بیشتر مناطق کشور و همزمان افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی خبر داد و درباره‌ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ دی‌ماه) صاف همراه با وزش باد و در اواخر وقت افزایش ابر و همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۲ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۳ دی‌ماه) نیز نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و به‌تدریج ابری و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

پ؛ مثل پرستار

پرستار یعنی بیدارباش، یعنی آماده‌باش؛ یعنی دستان پرتلاش؛ یعنی رنج را مرهم نهادن…، چه شب‌هایی که پلک آسودگی بر هم نمی‌گذارند و چه روزهایی که خستگی ورود ممنوع است بر پیکرشان؛ چه بیمارانی که دل به صبوری‌شان بسته‌اند و چه چشمانی که دو دو می‌زند در هوای پُر مهر دست‌هایشان… کمبود نیرو، سختی کار، شیفت‌های اجباری و البته درآمد کم از جمله کلیدواژه‌هایی است که چند سالی است با حرفه پرستاری آمیخته شده و رفع آنها از مطالبات اصلی پرستاران کشورمان در طی این سال‌هاست.

در هر حال اکنون حدود ۲۰۰ هزار پرستار تربیت شده در کشور وجود دارد و ۱۴هزار مدیر پرستاری نیز در کشور فعالند که بیشترین مدیران حوزه سلامت را تشکیل می‌دهند. به اذعان دکتر مریم حضرتی – معاون پرستاری وزیر بهداشت نیز سالانه ۱۱ هزار فارغ التحصیل پرستاری در کشور داریم و در حال حاضر ۴۰ هزار دانشجوی پرستاری در کشور در ۲۰۰ دانشکده مشغول به تحصیل هستند. همین اعداد و ارقام ما را امیدوار می‌کند که اگر سالانه ۹۰۰۰ پرستار جذب شوند تا سال ۱۴۰۴ به ایده آل نیرو در این حوزه برسیم.

مابه التفاوت سهمیه سوخت آذر آژانس‌های شهرداری‌ها واریز شد

مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از واریز ما به التفاوت سهمیه سوخت آژانس‌های تحت پوشش شهرداری ها خبر داد و در خصوص سهمیه اختصاص یافته به رانندگان آژانس‌ها و تاکسی تلفنی اظهار داشت: اطلاعات رانندگان آژانس دارای پروانه پس از بررسی و پالایش در سه بخش اطلاعات هویتی، خودرویی و بانکی جهت واریز ما به التفاوت ریالی سهمیه سوخت به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارسال شده است و براساس پیگیری های صورت گرفته سهمیه آذرماه این گروه از ناوگان به حساب آنها واریز ‌شد.

وی افزود: در این خصوص در کارگروه مربوطه پس از بررسی‌های لازم میزان سهمیه تعلق گرفته به آژانس‌ها تا سقف ۱۴۰ لیتر برای خودروهای تک سوز و تا سقف ۱۰۰ لیتر برای خودروهای دو گانه سوز سهمیه بنزین اختصاص یافته است.

مشکل بهزیستی در ساماندهی کارتن‌خواب‌های دارای شرایط خاص

محسن فتاپور سرپرست معاونت توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران به دنبال طرح پاکسازی دره فرحزاد از معتادان متجاهر توسط پلیس، اقدامات بهزیستی در خصوص ساماندهی و رسیدگی به این افراد را تشریح کرد.

قمی‎ ها هنوز "علی" و "فاطمه" را بیشتر دوست دارند
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه در این طرح سه روزه حدود ۶۴۶ نفر دستگیر شده‌اند، گفت: همه این افراد توسط بهزیستی غربالگری شده‌اند و ۴۲۹ نفر از آنان در مراکز ماده ۱۶ توسط بهزیستی جانمایی شدند که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۶ هزار معتاد متجاهر غربالگری شده و توسط بهزیستی جانمایی و پذیرش شده‌اند.

وظایف سازمان محیط زیست در قانون هوای پاک

سازمان محیط زیست بر اساس قانون هوای پاک وظایف متنوعی را برعهده دارد که تهیه آیین‌نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطرار، اعلام رعایت حدود مجاز انتشار آلاینده‌ها، پاسخ به استعلام درخواست جواز، مشخص کردن مراکز و واحدهای آلوده، جلوگیری از فعالیت واحدهای آلاینده و تعیین حقابه رودخانه‌ها از جمله این وظایف هستند و «قانون هوای پاک» پس از تصویب مجلس در ۲۵ تیرماه ۱۳۹۶ در ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ از سوی شورای نگهبان تایید و ۲۳ مردادماه همان سال از سوی رئیس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد. سازمان محیط زیست علاوه بر نظارت بر اجرای قانون هوای پاک وظایف متعددی را بر عهده دارد که آن‌ها را باید با همکاری وزارتخانه‌های دیگر انجام دهد.

خوب و بدهای بهداشت جهانی در ۲۰۱۹

در سال ۲۰۱۹ میلادی سلامت قلب و عروق به طور کلی در مناطقی از جهان بهبود یافته است اما این بهبود مربوط به همه کشورها نبوده و افزایش مرگ‌ومیرهای ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در ایالات متحده آمریکا منجر به کاهش قابل توجه امید به زندگی در این کشور شد.

هم‌چنین کشورهای بیشتری نسبت به سال‌های قبل در حال کاهش میزان استعمال دخانیات هستند اما سیگارهای الکترونیکی نسل جدیدی از نوجوانان را به سمت اعتیاد مادام العمر به نیکوتین می‌برد. 

تهران درصدر پرونده‌های تخلف ساختمانی

امیر مغانلو مدیر کل امور اجرائی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری تهران اصلاح قانون ماده ۱۰۰، تعامل با قوای سه گانه و طبقه بندی پرونده‌های موجود و همچنین صدور آراء قابل اجرا را از مهم‌ترین شیوه‌های کاهش پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ دانست.

وی در مورد وضعیت کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ با بیان اینکه مهم‌ترین مساله اداره کل امور اجرائی کمیسیونهای ماده ۱۰۰ تعداد آراء زیاد شهر تهران در مقایسه با کل کشور است، به گونه ای که در این زمینه تهران مقام اول را در کشور دارد؛ در مورد دلایل بالا بودن شمار پرونده‌ها، گفت: شهر تهران به عنوان پایتخت ایران،  بزرگترین کلانشهر کشور محسوب می‌شود و مساحت و جمعیت زیادی را در برگرفته، به طوری که پلاک های ثبتی زیادی بالغ بر حدود یک میلیون پارسل را در خود جای داده است.

نقش ویتامین D در مقابله با عفونت‌ها

پزشکان آمریکایی در بررسی‌های خود به نقش ویتامین D در پیشگیری از عفونت‌ها پی بردند و  پزشکان با بیان اینکه به مدل جدیدی برای مطالعه نقش ویتامین D در پیشگیری از عفونت‌ها دست پیدا کرده‌اند، اظهار داشتند: آزمایشات انجام شده بر اساس این مدل‌ها نشان می‌دهد ویتامین D می‌تواند به طور چشمگیری تعداد باکتری‌های بیماری‌زا در زخم‌های پوستی را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

آغاز ثبت‌نام متقاضیان دریافت بسته معیشتی از ساعت ۲۲ امشب

ذخیره دارویی MPS در حال اتمام / آمریکا تولیدکننده انحصاری این دارو در جهان

دستگیری دو پزشک برای عمل‌های زیبایی غیرمجاز

واریز بسته معیشتی مددجویان ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار

آمریکا دسترسی ایران به دارو را محدود کرده است

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا