واکنش پلیس راهور به مطالبه‌گری از پلیس هنگام آلودگی هوا

به گزارش ایسنا سرهنگ رسول ابراهیمی در یک اعتماد نو به نقل از برنامه رادیویی با بیان اینکه حدود ۱۷ تا ۱۸ نهاد و سازمان با موضوع آلودگی هوا در ارتباط هستند، اظهار کرد: تعداد زیادی نهاد به‌نوعی در خصوص کاهش آلودگی مسئولیت دارند که مشخص نیست هنگام بروز آلودگی هوا کجا هستند و پاسخگوی وضعیت موجود نیستند.

وی ادامه داد: ادارات و دستگاه‌ها از ابتدای سال یک تقویم عملیاتی و اعتماد نو به نقل از برنامه مدیریتی کلان برای کاهش آلودگی فصل پاییز ندارند و هنگام بروز آلودگی ، پلیس به عنوان آخرین نهاد از سوی جامعه مورد مطالبه‌گری واقع می شود و تمام مشکلات به سمت پلیس سر ریز می‌شود در حالی که نامی از نهادهای اصلی متولی برده نمی‌شود و آن‌ها حالت انفعالی می‌گیرند و نقش خود را به‌درستی ایفا نمی‌کنند.

جانشین معاونت عملیات ترافیک راهور ناجا با تاکید بر اینکه روش‌های سنتی در این حوزه پاسخگو نیست، خاطر نشان کرد : گرچه پلیس ، قوانین و مقررات وضع شده را اجرا می‌کند اما نمی‌توان همیشه از حرکت و تردد خودروها به صورت یک به یک جلوگیری کرد و برای کاهش آلودگی و تردد خودروها جریمه وضع کرد چرا که بازدارندگی همیشه وجود ندارد.

ابراهیمی اضافه کرد : تمرکز پلیس بر موضوع معاینه فنی و دودزا بودن خودروها، عمده توان این نهاد را می گیرد چراکه وظیفه پلیس انتظام بخشی به عبور و مرور و کاهش تصادفات است در حالی که بیشتر فعالیت‌های آن برای کاهش آلودگی است.

وی در خصوص کیفیت سوخت خودروها گفت: در حال حاضر سوخت مصرفی در اروپا بر اساس استاندارد یورو ۶ است این در حالیست که در تهران سوخت یورو ۴ و خودروهای دیزلی از یورو ۲ استفاده می‌شود که چالش بزرگی است و سوال اینجاست که چرا اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای از سوی دستگاه های مربوطه برای ارتقای وجود ندارد.

اعلام وضعیت ترافیکی بهشت‌ زهرا و معابر منتهی به آن
هم اکنون بخوانید

به گزارش رادیو گفت و گو ابراهیمی به گسترش خودروهای برقی برای کاهش آلودگی هوا اشاره و اظهارکرد: دولت باید دستگاه‌های متولی را برای کاهش مصرف سوخت فسیلی مکلف کند و از آن‌ها در این خصوص اعتماد نو به نقل از برنامه بخواهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا