درخواست سناتور ارشد درباره دلیل ناکامی امنیتی در مقابل حمله به سفارت آمریکا در عراق

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور باب منندز، دموکرات ارشد در کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرده و گفت: آمریکا تضمین امنیت دیپلمات‌ها و پرسنل آمریکایی را اولویت قرار داده است. من از عراق می‌خواهم تا در حفاظت از پرسنل آمریکایی در این منطقه کمک کند.

وی در این بیانیه نوشت: من از عراقی‌ها از جمله دولت و نیروهای امنیتی می‌خواهم تا به مشارکت با نیروهای امنیتی و دیپلمات‌های آمریکایی ادامه دهند تا نظم و امنیت در این منطقه احیا شود.

تجمع عراقی‌ها در مقابل سفارت آمریکا در بغداد در اعتراض به حملات شامگاه یکشنبه واشنگتن به مواضع گردان‌های حزب‌الله در مرزهای عراق و سوریه انجام شد. این حملات موجب کشته شدن دست کم ۲۵ تن شد.

منندز از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواست تا توضیحاتی را درباره وضعیت امنیتی کنونی در سفارت آمریکا در بغداد و دیگر نقاط این منطقه، اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها برای تخلیه بالقوه سفارت و دیگر پرسنل، اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها برای تضمین امنیت کارمندان محلی، شاخص‌های تهدیدآمیز پیش از این حمله و هر گونه تغییرات برای تضمین امنیت که در پاسخ به این تهدیدها اتخاذ شده است را ارائه دهد.

انتهای پیام       

درخواست برای کمک گرفتن از زنان در صدور فتوا!
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا