از فرصت کاهش ارزش پول ملی به درستی استفاده نشد

منوچهر توسطی، امروز سه شنبه در مراسم روز ملی صادرات در استان مرکزی اظهار کرد: در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، تمامی فعالان اقتصادی قابل تقدیر و تجلیل هستند چراکه شرایط تولید سخت است اما فعالان اقتصادی در صحنه های مختلف، تولید و صادرات انجام می‌دهند.

وی افزود:  مسئولان دولتی استان مرکزی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان تلاش می‌کنند اما بسیاری از مشکلات ریشه ملی دارند و اصلاح قوانین و بخشنامه‌های سراسری نیاز است، چراکه هنوز هم در سال رونق تولید به این رونق آنگونه که شایسته است دست پیدا نکرده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: مبانی و تامین زیرساخت‌های صادرات نیازمند نگاه جدید و نو و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی های مناسب است.

توسطی بیان کرد: رسالت و هدف اصلی تولیدکنندگان و صادرکنندگان ارزآوری است که زمینه این مهم باید توسط بخش دولتی ایجاد شود، صادرات نقطه اوج هر کشوری است.

وی اضافه کرد: ایران یک درصد مجموع جمعیت جهان را به خود اختصاص داده اما میزان صادرات به نسبت جمعیت اندک است و این مهم نیازمند عزمی راسخ و تلاش جدی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: ارزش پول ملی ایران در دو سال گذشته به یک سوم کاهش یافت ولی صادرات کشور به ۲۰ درصد رشد هم نرسید، این در حالی است که کشورهای مختلف جهان برای افزایش صادرات ارزش پول ملی خود را پایین می‌آورند و از این فرصت نهایت استفاده را می‌برند که مشکلات این مسیر نیز باید شناسایی شود.

اختصاص ۶۰ لیتر بنزین نوروزی به خودروها
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا