۳۹ متخلف بانکی حکم گرفتند/ زیان انباشته ۱۱۰۰ میلیارد تومانی

به گزارش ایسنا، بهزاد شیری عصر امروز (یکشنبه) در نشستی خبری به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد تاسیس پست بانک ایران با بیان اینکه نسبت مطالبات به تسهیلات در این بانک تک‌رقمی شده است، اظهار کرد: این نسبت در پایان سال گذشته ١٥ درصد بود که در ٩ ماهه سال جاری به ۹.۸ درصد کاهش یافته و اعتماد نو به نقل از برنامه داریم که تا پایان سال نیز آن را به رقم ۷.۷ درصد برسانیم.

وی همچنین درخصوص برداشت غیرمجاز تعدادی از کارکنان این بانک در سال ۱۳۹۰، تصریح کرد: پرونده این موضوع در مراجع قضایی در حال بررسی است و ۳۹ نفر در این باره حکم گرفته‌اند که برخی از آن‌ها در زندان هستند و برخی نیز انفصال از خدمت گرفته‌اند.

به گفته مدیرعامل پست بانک ایران هیچ‌کدام از متخلفان این پرونده اکنون در این بانک مشغول خدمت نیستند، اما برخی از آن‌ها فراری هستند و دستگاه قضا نیز نتوانسته آن‌ها را پیدا کند.

شیری در عین حال گفت: برخی از این تخلفات مربوط به باجه‌های پست بانک و بخشی نیز مربوط به کارکنان بوده که بانک نیز با جدیت به دنبال احقاق حقوق خود است، اما هنوز نتوانسته‌ایم این مبلغ را به بانک برگردانیم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ویژه‌ای برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی، گفت: هنوز اطلاعی از خروجی این کمیته ندارم، اما زیان انباشته پست بانک ١١٠٠ میلیارد تومان و میزان سرمایه ما ٣٢٥ میلیارد تومان است که اصلا متناسب با هم نیست و ما بارها این موضوع را به دستگاه‌های تصمیم‌گیر و سهام‌داران گزارش داده‌ایم.

تاراج ۴٠ هزار میلیاد تومان از بیت‌المال در مدت ١٠ ماه با روش فروش گاز
هم اکنون بخوانید

مدیرعامل پست بانک افزود: به دنبال آن هستیم تا از طریق مجوز دولت و مجلس از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای افزایش سرمایه استفاده کنیم.

شیری با بیان اینکه در ٩ ماهه امسال ١٦٩ میلیون یورو در قالب ٥٣٩ حواله ارزی صادر کرده‌ایم، تصریح کرد: پست بانک در این مدت ۴۰۵۸ ضمانت‌نامه به مبلغ ۴۸۰۶ میلیارد ریال صادر کرده است.

به گفته وی، از مجموع ۲۹۵۳ دستگاه خودپرداز این بانک، بیش از ٧٢ درصد آن در مناطق روستایی قرار دارد و سهم این بانک در تعداد پایانه‌های فروش در مناطق روستایی نیز حدود ٥٧ درصد است.

مدیرعامل پست بانک با اشاره به کاهش قیمت تمام شده پول در این بانک، گفت: در ۹ ماهه سال جاری، قیمت تمام‌شده پول در این بانک ٢٤ درصد کاهش یافته و هزینه تجهیز منابع ما نیز در این مدت ١٥ درصد و هزینه غیرعملیاتی نیز ٣٣ درصد کاهش داشته‌اند.

شیری با بیان اینکه سهام پست بانک در سال گذشته تنها ١٣ درصد رشد داشت، تصریح کرد: امسال قیمت سهام ما رشدی ١٩٥ درصدی را تجربه کرده است.

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی از طریق ضمانت یارانه‌ای، اظهار کرد: تضمین از طریق یارانه‌ها در بانک ما انجام می‌شود و یکی از خدماتی که به مشتریان خود می‌دهیم یارا کارت است که روستاییان می‌توانند از این طریق با تضمین یارانه خود، تسهیلات دریافت کنند.

مدیرعامل پست بانک تاکید کرد که این بانک در یک سال و نیم گذشته بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ۴.۵ درصد به طرح‌های روستایی و عشایری تسهیلات پرداخته کرده است.

توسعه اوراق فشرده چوبی دوستدار محیط زیست
هم اکنون بخوانید

شیری با اشاره به سهم ۵۴ درصدی دولت از این بانک، اظهار کرد: ٢١ درصد سهم پست بانک در اختیار افراد حقیقی و حقوقی در بورس و ٢٥ درصد نیز در اختیار سهامداران عدالت قرار دارد.

وی همچنین از رشد ۴۰ درصدی سپرده‌های کل در این بانک در ٩ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: نسبت مصارف و تسهیلات پست بانک نیز در این مدت رشد ٢٣ درصدی داشته است که عمده تسهیلات بانک برای تامین سرمایه در گردش به ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته اختصاص داده شده است.

به گفته مدیرعامل پست بانک ایران، این بانک هیچ‌گونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + بیست =

دکمه بازگشت به بالا