خداوند بر موجودات زمین سخت نمی گیرد، وگرنه جنبده ای باقی نمی ماند

آیت‌الله علوی‌گرگانی مرجع تقلید شیعیان امروز ۸ دی ماه در دیدار جمعی از اعضای قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) که در دفتر وی در قم برگزار شد با تاکید بر لزوم تهذیب نفس گفت: یکی از علائم شناسایی افراد آن است که هم نشینان او را بیابیم.

وی افزود: چون دوست و هم‌نشین بسیارموثر است، زیرا خداوند انسان را به‌گونه‌ای آفریده است که زود تحت تاثیرقرار می‌گیرد و دوستان یکی از مهمترین گروه هایی هستند که انسان را تحت تثیر قرار می دهند.

وی اظهارکرد: انسان ها در زمین با شرایط خاصی مواجه می شوند که گاهی تصور می کنند که خداوند بر آنها سخت می گیرد درحالی که اگر خداوند به مردم سخت می‌گرفت یک جنبنده روی زمین باقی نمی‌ماند.

وی با ذکر این مطلب که حوادثی که ایجاد می‌شود، نتیجه عمل ما است تصریح کرد: همه اعمال انسان محاسبه می‌شود و باید روز قیامت پاسخگوی اعمال باشد. خداوند می‌فرماید که انسان اعمال خود را مشاهده می‌کند و ممکن است خداوند حق ظلم انسانی را پیش از مرگ وی بدهد.

وی گفت: انسانی که به خدا مشرک شود هیچ‌گاه آمرزیده نمی‌شود ولی ظلم و گناهی که کوچک باشد خداوند می‌بخشد، ظلم دیگری وجود دارد که انسان از آن رها نمی‌شود و آن ظلم در حق دیگران است.

وی با تقدیر از خدمات صورت گرفته از سوی فعالان قرارگاه خاتم الانبیا(ص) یادآورشد: فعالان این قرارگاه انسان هایی متعهد و متدین هستند.

آیت الله علوی گرگانی در پایان بر لزوم رعایت حق الناس از سوی همه مردم تاکید کرد.

انتهای پیام

نخستین پاسخ گروه «آلفارد» به صدام
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا