حملات آمریکا انتقام از هوشیاری حشد الشعبی است/ سازمان ملل ورود کند

سید رضا صدرالحسینی، در گفت‌وگو با ایسنا در مورد حملات شب گذشته آمریکا به مقرهای حشد الشعبی در عراق که تاکنون بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، ۲۵ کشته و بیش از ۵۰ زخمی بر جای گذاشته‌ است، خاطر نشان کرد:‌ با نگاهی به روند دخالت‌های آمریکا در عراق مشاهده می‌کنیم در طول سه ماه گذشته که عراق با اغتشاشات و آشوب‌هایی هم همراه بود، مقامات و رسانه‌های آمریکایی به صورت مرتب در مورد این مسائل اظهار نظر کرده‌اند و به نوعی برای تشدید اغتشاشات تلاش کردند.

وی با بیان این که عوامل آمریکایی در صحنه میدانی عراق تلاش کردند که این اغتشاشات منجر به براندازی نظام  و یا استعفای مقامات عالی رتبه عراق شود، تصریح کرد: آمریکایی‌ها از وضعیت سیاسی سال‌های اخیر در عراق راضی نیستند و به دنبال تغییرات در این وضع هستند. و در همین  راستا است که در ماه‌های اخیر شاهد دخالت‌های آشکارتر آنها در امور داخلی عراق بوده‌ایم.

صدرالحسینی حمله شب گذشته هواپیماهای آمریکایی به مقررهای حشت الشعبی را نمونه‌ای از دخالت‌های آمریکا در عراق عنوان کرد و گفت: آمریکایی‌ها تاکنون چندبار در تلاش بوده‌اند که نیروهای داعش را به عراق منتقل کنند و به واسطه آنها هفته‌های آشوب در عراق را فعال کنند که این موضوع همیشه با واکنش حشد الشعبی مواجه شده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا، افزود: با عدم استعفای آقای برهم صالح رئیس جمهور عراق و سامان گیری سیاسی در این کشور بعد از فراز و نشیب‌هایی که طی هفته‌های اخیر در عراق شاهد بودیم، آمریکایی‌ها اکنون برای تحقق خواسته‌های خود به دنبال تشدید آشوب‌ها در عراق هستند و می‌خواهند فضای سیاسی عراق را امنیتی کنند.

بررسی اشکالات قوانین انتخاباتی در جلسه کدخدایی با اعضای کمیسیون شوراها
هم اکنون بخوانید

صدرالحسینی حمله شب گذشته آمریکایی‌ها به مقرهای حشدالشعبی را انتقام‌گیری از هوشیاری بسیج مردمی عراق در طول سه ماه گذشته که تلاش کردند امنیت ملی عراق را حفظ کنند، عنوان کرد و افزود: این حمله بر خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی و نقض حاکمیت ملی عراق است. در واقع آمریکایی‌ها با این حملات دخالت آشکار در مسائل داخلی عراق کرده‌اند و باید سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل نسبت به این مسائل واکنش نشان دهند و اجازه ندهند که این اتفاقات بار دیگر تکرار شود.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اعتقاد بر این که آینده عراق یک آینده روشن است، گفت: عملکرد پارلمان عراق و گروه‌ها و احزاب عمده سیاسی در این کشور در راستای منافع ملی عراق و مخالفت با آمریکایی‌ها باعث شده که واشنگتن نسبت به آینده عراق نگران باشد و این دخالت‌ها نشان دهنده‌ی این است که آمریکایی‌ها آینده عراق را برای خود تیره می‌بینند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا